• Lifesgood

Vad hade ni för tidiga symtom? Kan jag vara gravid?

Är kanske på bim idag, vet inte exakt på dagen när min mens ska komma men borde vara mellan 26-28. Testade negativt på julafton. Undrar nu vad ni hade för tidiga symtom? Min mage är uppsvälld men i dessa tiden kan jag inte tyda om det är pga all julmat eller nåt annat :) Har också ganska rikliga flytningar, minns inte om man brukar ha det innan mens? Är också gasig i magen men även det kan ju bero på all julmat. Funderar på att testa igen imon på morgonen om mensen inte kommit då men är så rädd att det ska vara negativt.

Kände ni något speciellt runt bim, hur var era flytningar osv?

• Svar på tråden Vad hade ni för tidiga symtom? Kan jag vara gravid?
  • sancho

det som gjorde att jag upptäckte att jag var gravid var sjuuukt mycket mensvärk (dock ingen mens) annars kan jag inte minnas att det var nåt speciellt jag tänkte på.
    lycka till iaf! :)

www.sannahl.blogg.se

• sofiaaj

hej! Jag har bim den 31/12.
    jag ska testa mig imorgon, men de jag känner nu är
    *metallsmak i munnen helatiden
    *något slags sug i magen
    *ont i brösten
    *massa flytningar!!! vad jag har hört så ska man inte ha flytningar innan mens, vet du något om detta ?
    * Hård i magen
    *illamående till och från
    *rapar rätt mkt utan typ anledning

Jag börjar tro att jag är skengravid, men vissa symptom är så starka att jag nästan inte kan tro annat än att jag är gravid :S Har du många andra gaviditetstecken ?

• Madolf

Jag hade ömma bröst, stickande känsla i livmodern, ihållande mensvärk

• O Z

Är det någon av er som INTE har haft några grav.symptom men ändå visat sig vara gravid?

• lillkodd79

Jag kan inte säga att jag har några symtom. Något ömmande bröst. Och ilningar/molvärk i ljumskarna (antar att det är livmodern). Plussade i går.

• O Z
    lillkodd79 skrev 2009-12-29 07:14:41 följande:
    Jag kan inte säga att jag har några symtom. Något ömmande bröst. Och ilningar/molvärk i ljumskarna (antar att det är livmodern). Plussade i går.
    Grattis till plusset! Lycka till i framtiden!
  • lillkodd79

O Z skrev 2009-12-29 08:57:55 följande:

Grattis till plusset! Lycka till i framtiden!
    Tackar. Hoppas du får ett plus med, har i alla tider haft alla symtom utan att fått plus på stickan, men nu när det kom finns det inga symtom. Underligt eller hur!
  • musiktjejen

Mina symtom som gjorde att jag misstänkte graviditet (var välkommet men ej planerat) och tillslut gjorde ett test. Jag letade alltså inte efter symtom:

* Mer kissnödig.
    * En känsla av att vara totalt matt och vilja lägga mig ner trots att jag redan låg ner i sängen.
    * Lätt illamående men inte alls farligt. Mer en obehaglig känsla.
    * Småblödningar - mest bruna (en långdragen mens trodde jag då).

När jag fick veta att jag var gravid så kom alla andra symtom som på löpande band succesivt:

* Ömmande bröst.
    * Mer illamående.
    * Konstant hunger.
    * Otroligt känsligt luktsinne. Jag blev illamående av de flesta lukter, framförallt av kaffe och all typ av asiatisk mat. Skumt, jag vet.

Nu är jag i vecka 17 och alla mina symtom är i princip som bortblåsta, förutom kissnödigheten och hungern :)

• Nilla83

Sancho: När gjorde du dit test? jag har så fruktansvärd mensvärk men ingen mens kommer och testerna visar - =(.
    HUr länge hade du menskvärk innan du förstod att du var gravid>??

• Sessilou

det jag kände var ömma bröst och en sjukt jobbig mensvärk som höll i sig till v. 7 nånting.... och så stack det till i livmodern om jag tex gick fort eller sprang till....kunde inte springa, då stack/högg det till.

Less is more=)
  • kajsa1973

Jag plussade idag på morgonen, väldigt svagt men dock ett plus!
    Mina symtom är väldigt gasig mage sista veckan, svullen (ser ut som jag är i månad 5, detta är dock min tredje graviditet så kan tänka mig att magen kommer tidigt) svullna bröst, som fick tydliga blodådror igår kväll, är alldels blå rutig, det var detta som fick mig att testa idag, eftersom jag testade negativt i fredags hade jag gett upp hoppet och var säker på att mensen skulle komma, och kände mig super irriterad och på dåligt humör pga detta....
    Har även haft myrkrypningar i benen på kvällarna när vi tittar på tv och det brukar jag inte ha. Lycka till!

• Maysan
    musiktjejen skrev 2009-12-29 22:55:14 följande:
    Mina symtom som gjorde att jag misstänkte graviditet (var välkommet men ej planerat) och tillslut gjorde ett test. Jag letade alltså inte efter symtom: * Mer kissnödig. * En känsla av att vara totalt matt och vilja lägga mig ner trots att jag redan låg ner i sängen. * Lätt illamående men inte alls farligt. Mer en obehaglig känsla. * Småblödningar - mest bruna (en långdragen mens trodde jag då). När jag fick veta att jag var gravid så kom alla andra symtom som på löpande band succesivt: * Ömmande bröst. * Mer illamående. * Konstant hunger. * Otroligt känsligt luktsinne. Jag blev illamående av de flesta lukter, framförallt av kaffe och all typ av asiatisk mat. Skumt, jag vet. Nu är jag i vecka 17 och alla mina symtom är i princip som bortblåsta, förutom kissnödigheten och hungern :)
    Skönt att höra att du hade småblödningar. Jag själv fick en pyttepytte blödning i förrgår och trodde att det var mensen på väg. Men sen kom det inget mer. Inget i går och inget idag. Jättekonstigt.
    Annars så mår jag illa till och från, brösten har växt till det dubbla, dålig i magen, humörsvängar..

Ska testa mig i morgon. Har haft rätt regelbunden mens sista halvåret. Fick ett MA för 1,5 år men det kan diffa på ett par dagar.  Borde dock ha mens snart om inte nu..

Lycka till alilhopa
    Flitig som en myra, mamma till fyra
  • kicken68

jag väntar  mens den 16 men mår riktigt illa varje dag och ömma och stickningar i brösten .

kan det vara mensen som spökar eller kan man känna av grav så tidigt ?

snälla svara mig !!!

Svar på tråden Vad hade ni för tidiga symtom? Kan jag vara gravid?