musiktjejen skrev 2009-12-29 22:55:14 följande:
Mina symtom som gjorde att jag misstänkte graviditet (var välkommet men ej planerat) och tillslut gjorde ett test. Jag letade alltså inte efter symtom: * Mer kissnödig. * En känsla av att vara totalt matt och vilja lägga mig ner trots att jag redan låg ner i sängen. * Lätt illamående men inte alls farligt. Mer en obehaglig känsla. * Småblödningar - mest bruna (en långdragen mens trodde jag då). När jag fick veta att jag var gravid så kom alla andra symtom som på löpande band succesivt: * Ömmande bröst. * Mer illamående. * Konstant hunger. * Otroligt känsligt luktsinne. Jag blev illamående av de flesta lukter, framförallt av kaffe och all typ av asiatisk mat. Skumt, jag vet. Nu är jag i vecka 17 och alla mina symtom är i princip som bortblåsta, förutom kissnödigheten och hungern :)
Skönt att höra att du hade småblödningar. Jag själv fick en pyttepytte blödning i förrgår och trodde att det var mensen på väg. Men sen kom det inget mer. Inget i går och inget idag. Jättekonstigt.
Annars så mår jag illa till och från, brösten har växt till det dubbla, dålig i magen, humörsvängar..
Ska testa mig i morgon. Har haft rätt regelbunden mens sista halvåret. Fick ett MA för 1,5 år men det kan diffa på ett par dagar. Borde dock ha mens snart om inte nu..
Lycka till alilhopa