Hur mycket gaviscon kan man ta?
Lidit av halsbränna nu ett tag och använder gaviscon. Det hjälper bra men jag hittar inte hur mycket man kan ta på en dag? Någon som vet?
Lidit av halsbränna nu ett tag och använder gaviscon. Det hjälper bra men jag hittar inte hur mycket man kan ta på en dag? Någon som vet?
Du kan ta gaviscon 3 ggr per dag, 30 min efter att du ätit. 10-20 ml om det är den flytande varianten 1-3 tuggtabletter.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19820205000135&DocTypeID=3&UserTypeID=0
Tack men vart ser du det står 3 ggr per dag?? Jag kanske är blind..
Jag åt det mer då jag hade en hemsk halsbränna med sonen. Jag rekommenderar ingen att göra det men det fungerade för mig.
När jag var gravid och knaprade gaviscon tuggtabletter sa min bm att jag i princip kunde äta hur många jag ville på en dag.
Jag led av halsbränna dagligen under flera års tid! Provade medicinering, att sluta med kaffe och alkohol, stekt och kryddad mat osv. Men besvären fortsatte. Visade sig sedan att jag var laktosintolerant, det blev lite bättre när jag slutade med laktos, men jag hade fortfarande besvär.
Så fick jag rådet att sluta med socker. Efter EN dag var besvären helt borta! Kunde knappt tro det var sant! Visar sig att jag är både laktos och jästintolerant och att jag inte tål socker.
Nu kan jag dricka kaffe och te och äta starkt kryddad mat utan problem. Men om jag äter en kanelbulle så mår jag pyton.
Är fortfarande förundrad över hur fyra års besvär kan gå över på en dag bara för att jag skippade socker.
UpsyDaisy: oj!!! Vad skönt att äntligen komma på vad det berodde på, måste vart besvärligt att gå runt och inget hjälpte. I mitt fall har jag testat mig för laktos tidigare så tror inte det beror på det utan mest stress och oro.