• Anonym (vill gå ned)

Viktnedgång efter avslutande av antidepressiva tabletter?

Min fråga är om ni som märkt av att ni ökat väldigt i vikt snabbt när ni ätit antidepressiva tabletter gått ned dessa kilon igen efter avslutande behandling?? Hur gick ni ned isf? Tränade ni eller rasade kilona av er ändå när ni slutade ta antidepressiva tabletter?

Har gåt tupp en massa i vikt väldigt snabbt under min behandling med antidpressiva tabletter och undrar därför om jag kommer bli av med dessa relativt lätt vid avslutande?

• Svar på tråden Viktnedgång efter avslutande av antidepressiva tabletter?
  • Anonym (tvärtom)

Jag gick ner väldigt mycket av SSRI men fick snabbt tillbaka min "gamla" kropp när jag slutade. Fast det kanske går trögare åt andra hållet. Och det verkar vara väldigt individuellt vilka biverkningar man drabbas av.

• Anonym ("Tjockis")

Jag har varit utan Paroxetin i snart 1 år, men har tyvärr inte lyckats med att gå ner i vikt.:( Har iofs Hypothyreos (underfunktion på sköldkörteln) oxå och äter Levaxin, så det kanske oxå är därför som jag inte går ner..

• theek

Jag gick upp över 20kg av mina antidep. Gick ner 12kg när jag slutade utan att behöva göra nåt i stort sett.
    Hade en sort kvar tills jag blev gravid och gick ner ännu mer när jag slutade med den. Jag väger mindre nu som gravid i v. 26 än vad jag gjorde innan jag blev gravid.

Hade jag inte varit gravid nu så är jag ganska säker på att jag skulle ha fått tillbaka min "gamla" kropp, väger inte så mycket mer nu än vad jag gjorde innan jag började med medicinerna 5kg mer kanske.

• Anonym (vill gå ned)

Jag väger nu ungefär lika mkt som jag gjorde då jag var höggravid, vägde ca 10 kg mindre än idag vid inskrivningen då jag var gravid. Vill gärna tillbaka till DEN vikten igen, har tränat regelbundet men ändå bara gått UPP när jag käkat antidepp, har ätit helt vanlig mat så att säga inte suttit och smällt i mig pizzor och skräpmat.

Hoppas jag ska bli av med dessa kilon nu när jag lägger av med pillrerna. Hur lång tid tog det för er som blev av med kilona innan ni blivit av med alla kilon ni gått upp??

Kommer såklart fortsätta träna för jag tycker om det och väntar mig inte att kilona bara ska vara borta när jag vaknar en dag men hoppas att en del rasar bort automatiskt så att säga.

• theek

De första 12 kilona jag gick ner gick jag ner rätt fort, typ 3 månader tror jag att det tog (kanske fyra) men då gjorde jag som sagt ingenting och hade inte direkt bra pli på mig själv när det gällde var jag åt och så...

Sen stannade jag som sagt av där och pendlade lite, ett kilo upp - ett kilo ner osv... sen när jag slutade med den sista sorten gick jag ner mer... då var jag redan gravid men tappade flera kilon på bara ett par veckor då...

Det är nog rätt olika, men har du rätt kosthållning och rör på dig så går det nog rätt fort...

• Anonym (vill gå ned)

Kan känna redan att jag har fan MER ork NU än när jag käkade pillrerna. Var sååå trött hela tiden då ju. Dessvärre har jag nu skadat knät och det blir svårt att träna nå konditionsträning nu då jag bara kan gå i sakta sakta mak. Men det ska väl inte vara förevigt hoppas jag.

Svar på tråden Viktnedgång efter avslutande av antidepressiva tabletter?