kan hundar få maginfluensa?
hon har kräkts 6 gånger idag. Först bara torrfodret o sen vätska som ser ut som vatten. Hon är jätte trött. vill inget bara ligger o vilar. äter inget men har fått i sig lite vatten. Kan hundar få maginfluensa?
hon har kräkts 6 gånger idag. Först bara torrfodret o sen vätska som ser ut som vatten. Hon är jätte trött. vill inget bara ligger o vilar. äter inget men har fått i sig lite vatten. Kan hundar få maginfluensa?
Ja, nån form av magsjuka kan de få.
Men din hund har inte ätit nåt olämpligt? Inget som kan sitta kvar i tarmen?
ja det kand e få... Min hund hade det här för några veckor sen, då mina föräldrars hund smittat henne.
Rådfrågade vet. och hundens allmäntillstånd ska inte vara påverkat och den ska dricka och äta, men kokt fisk el kyckling och ris sa de till mig.
detat har jag åxå hört, mian båda hade en släng av det då jag hämtade hem dom från hundpensionatet, och den stora jag har har haft det ett par ggr.
Då jag ringde vet o frågade första gången så sa dom att hundar åxå kan få en typ av detta...
Ta det lite lungt med maten så ska nog vovven bli piggare snart!
Klart dom kan få det. Ge henne inge mer mat, låt henne fasta i 1 dygn och ge sedan kokt ris. Men alltid tillgång till vatten
Här går vinterkräkan för hundar varje år. Peppar, peppar har våra klarat sig utan.
Ja hundar kan också få "vintersjukan".
Det bästa du kan göra är att ta bort all mat, dvs hunden får inget att äta på ett dygn.
Ta bort alla tuggben och ev tuggleksaker.
Om hunden blir bättre, kan du ge små portioner av kokt ris och kokt vit fisk. Ge små portioner ofta.
Det du ska se upp med är om hundens allmäntillstånd försämras. Har du tagit tempen på hunden?
Är han/hon lös i magen?
Det är en balansgång att kunna se skilnnad på en hund som känner sig lite krasslig och drar sig undan (för det gör de oftast i sådana stunder) och en hund som är på väg att svimma eller bli riktigt dålig.
Min hund var inlagd på djursjukhuset, det började med kräkningar och övergick till kraftig diarre med blod i, hans allmäntillstånd försämrades snabbt. Så håll ögonen på hunden, jag vill inte skrämma upp dig , men håll koll på hunden- du känner din hund bäst och kan se när det är allvarligt.
Ja hundar kan få magsjuka, men de symtom du nämner kan också vara tecken på något helt annat. Livmodersinflammation, något föremål som sitter fast i tarmen, etc
Har du tempat henne? Får hon i sig någon vätska? Om hon är kraftigt påverkad i allmäntillståndet så bör du kontakta en veterinär.
Ja. Vänta ut, ingen mat, bara friskt vatten ett dygn. För allmänt dålig mage är kaninmage med innehållet kvar rena medicinen, kan köpas av butiker som tillhandahåller BARF.
tack för svar. Hon är sig själv idag. Hon har inte fått ngt att äta förrens nu i kväll o lite då. Har inte kräkts mer o inte haft diarre. Hon måste ha ätit ngt skumt. vatten dricker hon bra.