• Anonym (bränd)

Hur ska jag våga älska igen..??

Först blev jag bedragen under ett halvårs tid av mina barns pappa som jag levt med i sju år.. sen när jag tog modet till mig att våga känna något igen för en man så fick han, efter att ha bedyrat sin kärlek och lovat mig guld och gröna skogar, helt plötsligt kalla fötter och bara drog utan minsta lilla förklaring. Så nu sitter jag här igen, med tårarna forsande och hjärtat utslitet ur bröstet..

Jag ser alla andra runt omkring som har det jag drömmer om.. Jag vill så gärna älska och bli älskad.. på riktigt igen.. men hur ska jag våga igen?? Rädlsan för att bli sårad åter igen är så stor och jag är som ett stort blödande sår hela jag..

Ni andra som blivit svikna.. hur har ni gått vidare? Ska man kanske leva singel? fast jag är inte singel-typen heller. Hatar att leva ensam..

Hoppas på bra råd..

Kram

• Svar på tråden Hur ska jag våga älska igen..??
  • hallencreutz89

Har blivit sarad manga ganger, inte av nagon jag vart ihop med i sju ar dock, men har iallafall blivit sarad otroligt manga ganger, vilket har gjort det svart for mig att ha ett forhoallande. Men jag brukar tanka att det ar fint att jag har sa mycket karlek att ge och att nagon idiot inte ska fa forstora den fina formagan jag har att jag litar pa folk och ser det goda i folk. For det ar sa manga som blir bittra och radda for karlek for de blivit sarade, men om man blir det sa later man ju idioterna som sarade en vinna. Och det tanker jag aldrig gora iallafall. Man ar inte svag eller feg for att man blir ledsen eller sarad eller radd ibland, man ar svag om man aldrig later nagon komma sa nara sa att man riskerar att bli sarad. Manga av de som edrar och sarar ar valdigt reda och svaga manniskor just for att det aldrig later nagon kommer nara for de ar sjalva sa radda for att bli sarade sa darfor ser de till att sara forst.

• Anonym (bränd)
    hallencreutz89 skrev 2009-12-28 02:38:12 följande:
    Har blivit sarad manga ganger, inte av nagon jag vart ihop med i sju ar dock, men har iallafall blivit sarad otroligt manga ganger, vilket har gjort det svart for mig att ha ett forhoallande. Men jag brukar tanka att det ar fint att jag har sa mycket karlek att ge och att nagon idiot inte ska fa forstora den fina formagan jag har att jag litar pa folk och ser det goda i folk. For det ar sa manga som blir bittra och radda for karlek for de blivit sarade, men om man blir det sa later man ju idioterna som sarade en vinna. Och det tanker jag aldrig gora iallafall. Man ar inte svag eller feg for att man blir ledsen eller sarad eller radd ibland, man ar svag om man aldrig later nagon komma sa nara sa att man riskerar att bli sarad. Manga av de som edrar och sarar ar valdigt reda och svaga manniskor just for att det aldrig later nagon kommer nara for de ar sjalva sa radda for att bli sarade sa darfor ser de till att sara forst.
    Tänker du mkt på om det kan ha varit ditt fel att relationen gick snett?? Klandrar mig själv dessutom i all sorg och smärta.. För jag sörjer.. så hjärtat sliys ut ur kroppen på mig..
  • julmusten

Hur lange har du varit sjalv da?? Jag skulle mycket hellre vara ensam an sarad, och om du faller for man som inte ar bra for dig, sa tror jag i arlighetens namn att du behover vara sjalv.

For till skillnad fran forestaende talare sa ar jag val ratt sa cynisk och en av de dar som inte tror gott om alla. Jag respekterar folk, och jag ar hjalpsam och vanlig, men inte fan behover man bli kar i varannan manniska out there for det.

Sviken har jag inte blivit, (annu), men jag ar ratt sa hundra pa att min forsta tanke skulle inte vara hur jag kan bli en tvasamhet igen nar det hander. Na, da skulle jag nog forst bara ha kul, och sen verkligen fundera pa de val jag har gjort av partner tills nu och se om jag kan hitta nagra negativa monster, och sen forsoka bryta dem. MEN, det ar allt bara hypotetiskt, for jag vet inte alls. Det finns en stor chans att jag bara kommer sitta pa mitt rum och ata smagodis med!!

Grat, ma piss, men var sjalv. Lar kanna dig sjalv, och inse vad du vill ha i en partner, och never ever settle for less.

• hallencreutz89

Anonym (bränd) skrev 2009-12-28 02:45:16 följande:

Tänker du mkt på om det kan ha varit ditt fel att relationen gick snett?? Klandrar mig själv dessutom i all sorg och smärta.. För jag sörjer.. så hjärtat sliys ut ur kroppen på mig..
    Nja, men jag tanker ofta att det maste vara mitt fel pa nagot satt att jag drar till mig en viss typ av manniskor (idioter). Det ar val for jag ar snall och pa gransen till naiv sa man anser att jag ar latt att utnyttja eller nagot. Men det ar ju fortfarande de som ar idioter och inte jag och jag tanker fortsatta vara snall for jag tanker inte lata dem forstora mig. Sen skulle jag ju kunna vara lite mindre naiv dock, men jag jobbar pa det
Svar på tråden Hur ska jag våga älska igen..??