• Daniella01

Bädda i bugaboo vintertid?

Ni med bugaboo cameleon - hur bäddar ni i vagnen på vintern?
    I liggdelen tänkte jag framörallt på..
    Har ni täcke eller räcker det med åkpåse?

• Svar på tråden Bädda i bugaboo vintertid?
  • tilde72

Att skaffa en riktigt bra åkpåse är det bästa som jag rekommenderar.
    Själv har jag just införskaffat en Cameleon och skall nu skaffa Voksis åkpåse. Tipsar om att gå in på deras sida och titta! En av de bästa åkpåsar som nu finns på marknaden vad gäller kvalite och material.
    Lycka till!

• Jävelunge

Jag hade min egen gamla manchester/fårskinnsåkpåse från 70-talet plus en extra fleecefilt vid behov. Det funkade utmärkt åt min dotter förra vintern. Min svägerska använde Bugaboos egen åkpåse. Oxå den funkade finfint. Tror inte du behöver täcke.

• Diana och Thea

Vi hade Bugaboos egna åkpåse i liggdelen. Funkade finemang. Har inte ens tänkt på ngt annat sätt att bädda. Att den sedan efter den korta liggdelstiden passar PERFEKT i sittdelen är ju värt massor.

• Stargirl

Jag håller med dem ovan. Åkpåse är det bästa valet. Vi hade en rosa åkpåse från Bugaboo i våran Cameleon när dottern var liten

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Sofia8

Ja Buggans åkpåse passar utmärkt och är sedan perfektgjuten i sittdelen.

• Daniella01

Vad tror ni om Alvi åkpåse (den med nallen) i bugaboo cameleon?
    Hade den till dottern fast då hade vi en annan vagn, så den kanske inte passar så bra?
    Är bugaboos egna åkpåse tillräckligt varm?

• Stargirl
    Daniella01 skrev 2009-12-29 08:52:20 följande:
    Vad tror ni om Alvi åkpåse (den med nallen) i bugaboo cameleon?Hade den till dottern fast då hade vi en annan vagn, så den kanske inte passar så bra?Är bugaboos egna åkpåse tillräckligt varm?
    Buggans är inte bara varm. Den sitter perfekt. Att ha ngn annan åkpåse i sittdelen är inte smart. Du kan säkert ha Alving i liggdelen men i sittdelen rekomenderas Buggans egna då den har så bra möjligheter att fästa den i vagnen och då sitter den som berget.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Diana och Thea
    Daniella01 skrev 2009-12-29 08:52:20 följande:
    Vad tror ni om Alvi åkpåse (den med nallen) i bugaboo cameleon?Hade den till dottern fast då hade vi en annan vagn, så den kanske inte passar så bra?Är bugaboos egna åkpåse tillräckligt varm?
    Ja Buggans påse är tillräckligt varm för vanliga vinterdagar. Blir det tyo 20 minus eller mindre som det är nu så skulle jag komplettera med ull underställ på barnet. Alvi sitter skitdåligt på sittdelen. I liggdelen passar den nog utmärkt dock. Det som är bra med Buggans påse att den har blixtlås på sidorna att man kan vika her hela locket och sedan mot vårkanten ta bort locket. Alvin är så vintrig att den inte funkar höst och vår (anser jag)
  • tilde72

Ett bra tips jag kan ge är att införskaffa ett liggunderlag på någon sportbutik. Ett sådant som man har i tält och då under sovsäcken.
    Klipp ut i liggdelens mått och lägg underst så har ni en helt suverän värmekälla.

• Diana och Thea
    tilde72 skrev 2009-12-29 23:18:05 följande:
    Ett bra tips jag kan ge är att införskaffa ett liggunderlag på någon sportbutik. Ett sådant som man har i tält och då under sovsäcken. Klipp ut i liggdelens mått och lägg underst så har ni en helt suverän värmekälla.
    Det skulle jag inte lägga i en Bugaboo då madrassen har en aerosleep maddrass som har en funktion. Jag skulle inte täppa till den med plast.
  • Diana och Thea
    tilde72 skrev 2009-12-29 23:18:05 följande:
    Ett bra tips jag kan ge är att införskaffa ett liggunderlag på någon sportbutik. Ett sådant som man har i tält och då under sovsäcken. Klipp ut i liggdelens mått och lägg underst så har ni en helt suverän värmekälla.
    För övrigt om barnet får ansiktet emot plasten.....gud så farligt. Inte lägga plast i vagnens liggdel om den inte är anpassad för en barnvagn. Liggunderlag har nog inga krav på sig på att vara fria från farliga ämnen etc.
Svar på tråden Bädda i bugaboo vintertid?