• Goffer

Brio Duette

Jag är på jakt efter en sulkyvariant till mina tvillingkillar. E mest sugen på en Brio Twin Sitty men inser att killarna är lite för små, vill ha den till våren.
    Jag har en jättebra vagn idag men som blir väldigt lång ihopfälld, vilket bara passar i vissa bilar.

Någon som vet något om Brio Duette??

• Svar på tråden Brio Duette
  • Miss Lau

Vi hade en Duette när mina äldre barn var små, för 8 år sedan. Var supernöjda med vagnen! Den är otroligt smal men ändå rymlig, stor varukorg, lättrullad och "rejäl".

Sen bytte vi den mot en Emmaljunga Dubbelsofty men den var sämre på precis alla sätt och betydligt tyngre att köra (rullade sämre och var tyngre att svänga).

• Goffer

Hm..det låter ju riktigt intressant. Det svåra är att det inte går att klämma och känna på den..finns ju bara för beställning.

• Cecci78

Det är ju Brios "dagisvagn", kolla om något dagis i er närhet har den så kan du känna lite på den. Den är ingen jättesmidig vagn men stadig och bra tycker jag. Tyvärr inte delbart ryggstöd men de kanske sover samtidigt.

Den tar ganska mycket plats i bilen men hur den är jämfört med andra dubbelvagnar kan jag inte svara på, förmodligen tar den inte mer plats än någon annan dubbel.

Svar på tråden Brio Duette