• Anonym

Väntetider i Stockholm?

Är det nån som vet ungefär hur lång väntetid det är för att få aborttid i Stockholm nu?
    Jag ringde KS abortmottagning imorse under deras telefontid men kom aldrig fram, tutade bara upptaget hela tiden.

• Svar på tråden Väntetider i Stockholm?
  • Anonym

Eftersom ingen verkar veta svaret så svarar jag väl själv.
    Fick tag på Danderyds mottagning idag och dom har 2 veckor drygt, vilket innebär att jag får göra kirurgisk abort istället!

Vad kostar det att göra medicinsk abort på privatklinik? Borde väl va kortare väntetid där?

• Anonym

det är lång väntetid överallt i hela stockholm. Ca två veckor precis och spec nu med alla lediga dagar. Det är bara beklaga och hoppas på återbud. Men är inte kirurgisk ganska snarlik den medicinska nuförtiden? Ska också göra abort hoppas på en medi men det är svårt att veta hur långt man gått när man käkat piller hela tiden.

• Anonym

För mig tog det också två veckor, på SöS. Ringde runt till privata kliniker men pga julhelgen och alla ledigheter hade de inte tid förren tre veckor efter. Desutom rekommenderade de de stora sjukhusen eftersom de har öppet.

Att göra abort på privatklinik kostar lika mycket som på ett vanligt sjukhus, dvs runt 600 för medicinsk (300 per läkarbesök)

• Anonym (08)

Ring privat ,jag fick oxå nr dit men även till en privat i kista så gå den vägen iställe.
    Jag gjoedw wn medisink strax före jul och ringde 5dagar inannan.
    Lycka till

Svar på tråden Väntetider i Stockholm?