• mammatilloliver05

Någon som märkt att hunden börjat bli mer vaktande nu i slutet av graviditeten!

Hej.
    Jag är i veckan 36+4 och jag tycker att min hund har blivit mycket mer närgången och vaktande dom senaste två dagarna.
    Tänkte bara höra om det är någon som märkt av samma sak eller om jag bara inbillat mig.
    För när jag först blev gravid så var hon ungefär på samma sätt... men sen har det inte varit något mer med det, för än nu.

Tror ni att djur känner av sånt, när det närmar sig.

Ville bara kolla =)

• Svar på tråden Någon som märkt att hunden börjat bli mer vaktande nu i slutet av graviditeten!
  • Emelie1988

japp så e båda mina hundar=) o så ska dom ligga hos en hela tiden=)

• mammatilloliver05
    Emelie1988 skrev 2009-12-28 17:04:27 följande:
    japp så e båda mina hundar=) o så ska dom ligga hos en hela tiden=)
    Ja dom ska ligga jätte nära. men tror du att ´det blir ännu mer när det närmar dig ?!
    =)
  • Emelie1988

ja vet inte hehe min rottis e extrem hehe

• lillasessan

Jag vet inte hur det är, men jag tror dom anar att någonting kommer att hända. Min labrador gräver bo i sängen, sofforna och på mattorna. Dessutom har den börjat para sig med alla kuddarna i sängen(det gör hon inte normalt). Jag är i vecka 37+1.

• hotmamma

jag tror de märker att nått är på g... har en st bernhard och han har börjat lägga sig vid min sida av sängen på golvet aldrig innan för då har har legat inne hos lill tösa och vaktat henne..... jag ska föda 16 jan och har börjat få förvärkar till max...

• Lapplandspärlan

Mammas tik är så
    Hon går även och vaktar min snart 2 åriga dotter! Om hon är ledsen lr om man busar med henne kommer hunden och granskar mkt noggrant så man inte är dum med henne
    Hon betedde sig mkt konstigt i början av min grav oxå (innan vi berättat) Nu i efterhand är det ganska logiskt varför så min mamma har sagt att hon ska hålla koll på hur hunden beter sig i närheten av mig för att kunna avslöja när vi väntar nr 3, haha!

• kiwi81

Vår hund började vakta mig super mkt när jag var gravid m sonen i v 30+. Följde mig överallt och väntade t o m utanför toaletten om jag var där. Jag födde prematurt bara några dagar senare, så är säker på att Xaos (som vår hund heter) kände på sig något!

Nu är jag gravid igen (i v 35) och tycker att det är lite läskigt för han har börjat vakta mig igen. Han är verkligen "pappas vovve" och brukar normalt sett alltid sova på hans sida, men nu har han sovit på min sida ett tag... Och börjar följa efter mig när jag går runt hemma. Har påverkad livmodertapp och är sjukskriven sedan v 27. Har massa förvärkar nu och börjar bli lite orolig att Xaos känner på sig ngt..

• mammatilloliver05

Ja då kanske det är dags snart då, för hon är verkligen alltid där jag är nu. Husse duger inte alls längre, nu är det bara jag som gäller. Visst är det mysigt, men jätte jobbigt för hon har alltid haft en tendens att ligga under täcket i våran säng (i fotändan) Men nu ligger hon vid min mage jätte nära, och om jag puttar ner henne, så ställer hon sig bredvid min sida i sängen och bara stirrar på mig tills jag vaknar. ja hon är lite skum.

Men antagligen så är det väl för att hon känner på sig att det är dags snart då !!

=)

• Oups We Made A Baby

Jag har precis funderat varför min hund blivit så närgången den senaste veckan. Hon följer mig hack i häl och ska ligga nära hela tiden. Började bli riktigt konfunderad.. men då kanske hon vaktar mig också. Jag är ju bara i vecka 31.. så det blir långa sista veckor med henne som ett plåster

• mammatilloliver05

Oups We Made A Baby skrev 2009-12-28 22:09:42 följande:

Jag har precis funderat varför min hund blivit så närgången den senaste veckan. Hon följer mig hack i häl och ska ligga nära hela tiden. Började bli riktigt konfunderad.. men då kanske hon vaktar mig också. Jag är ju bara i vecka 31.. så det blir långa sista veckor med henne som ett plåster
    Haha, ja du får stå ut ett tag =)
    Ja min hund följer efter mig vart jag än går, om jag går in i köket i 5 min så lägger hon sig på golvet och väntar , när jag går så tassar hon efter =) haha !
Svar på tråden Någon som märkt att hunden börjat bli mer vaktande nu i slutet av graviditeten!