• Anonym (Velig)

Operera bröst?

Hej hej. Skulle vilja ha lite synpunkter på följande: Efter 2 barn och 32 år så har min annars så trevligt utstående B-kupa förvandlats till en väldigt hängig och platt fortfarande B-kupa. Stort problem?? Nej- egentligen inte. Men om jag skulle må bättre av att fixa till dem lite då? Bara rent estetiskt ytlig tillfixning. Lider inte av någon dålig självkänsla, har en man som älskar mig som jag är (han är väldigt tveksam till att jag opererar mig), har ungefär 1 miljon saker som betyder mer för mig än detta. Men om jag ÄNDÅ vill göra det- hur stor grej är det då egentligen?? Skulle isåfall vilja ha en motsvarande C-kupa.
    Ge mig för och emot!! - helst konstruktivt och inte av typen "Bara bimbos har sillisar" osv... Även egna erfarenheter av op välkomnas!

• Svar på tråden Operera bröst?
  • Kickanwiden

Jag har opererat mina bröst.
    Min man tyckte inte jag skulle göra det men jag sörjde verkligen att de försvann.
    Så sagt och gjort 2005 gjorde jag operationen och jag har inte ångrat mig en dag.
    Jag har ett litet ärr i armhålan som knappt syns.. och jag trivs verkligen med dom
    Jag är varken korkad eller bimbo.
    Egen företagare och ganska smart om jag får säga det själv
    Jag hade ont ca 4 dagar efter ..
    Har i dag en 70D kupa..
    Motsvarar en 75C ca.. men har tyvärr tappat en massa i vikt.
    Men OM du skall göra en operation så är det för att du själv vill det så klart

• Anonym (Velig)
    Kickanwiden skrev 2009-12-28 22:28:20 följande:
    Jag har opererat mina bröst.Min man tyckte inte jag skulle göra det men jag sörjde verkligen att de försvann.Så sagt och gjort 2005 gjorde jag operationen och jag har inte ångrat mig en dag.Jag har ett litet ärr i armhålan som knappt syns.. och jag trivs verkligen med dom Jag är varken korkad eller bimbo. Egen företagare och ganska smart om jag får säga det själv Jag hade ont ca 4 dagar efter ..Har i dag en 70D kupa..Motsvarar en 75C ca.. men har tyvärr tappat en massa i vikt. Men OM du skall göra en operation så är det för att du själv vill det så klart
    Tack för ditt svar. En nyfiken fråga: Kan man sova på magen? Känns det lika bra som innan operationen? Är själv en riktig magsovare...
  • Kickanwiden

Anonym (Velig) skrev 2009-12-28 22:38:37 följande:

Tack för ditt svar. En nyfiken fråga: Kan man sova på magen? Känns det lika bra som innan operationen? Är själv en riktig magsovare...
    Inga problem för mig!
    Jag sover på mage och går på massage varannan vecka ..

Känns inte alls konstigt
  • Anonym (Velig)

Oki vad skönt. Vad har du för sorts implantat? Armhålan känns lite bättre än att få ärr under...

• Kickanwiden

Anonym (Velig) skrev 2009-12-28 22:40:45 följande:

Oki vad skönt. Vad har du för sorts implantat? Armhålan känns lite bättre än att få ärr under...
    Jag har koksalt.. Av den anledningen att det kändes bättre för mig
    har gjort mina hos
    www.drsanden.com

Otroligt gullig personal och proffsigt
  • Anonym (Velig)
    Kickanwiden skrev 2009-12-28 22:42:44 följande:
    Jag har koksalt.. Av den anledningen att det kändes bättre för mig har gjort mina hoswww.drsanden.comOtroligt gullig personal och proffsigt
    Det där såg ju ut som en liten herrgård eller nåt? Var ligger det? Jag bor i Uppsala så det kanske är lite långt... Har hört att koksalt känns hårdare än silikon- vad tror du?
  • FlamingRed

Tja, man lever ju bara en gång... Hellre att våga lite för mycket än att undra hur det kunde varit!

• Anonym (Velig)
    FlamingRed skrev 2009-12-28 22:57:17 följande:
    Tja, man lever ju bara en gång... Hellre att våga lite för mycket än att undra hur det kunde varit!
    Lite så jag tänker med... Fast det kostar ju runt 50 papp också. Man kan ju ha rätt kul för de pengarna med..?
  • FlamingRed

Anonym (Velig) skrev 2009-12-28 22:59:53 följande:

Lite så jag tänker med... Fast det kostar ju runt 50 papp också. Man kan ju ha rätt kul för de pengarna med..?
    Vad är roligare än att vara snygg menar du? :)
  • Superbia
    Kickanwiden skrev 2009-12-28 22:42:44 följande:
    Jag har koksalt.. Av den anledningen att det kändes bättre för mig har gjort mina hoswww.drsanden.comOtroligt gullig personal och proffsigt
    Och jag blir ju såklart nyfiken på vad detta kostar..
  • Kickanwiden
    Anonym (Velig) skrev 2009-12-28 22:53:21 följande:
    Det där såg ju ut som en liten herrgård eller nåt? Var ligger det? Jag bor i Uppsala så det kanske är lite långt... Har hört att koksalt känns hårdare än silikon- vad tror du?
    Mina är jätte mjuka och när jag lägger mig ned så flyter de ut .. så de ser naturliga ut
    Jag har väninnor som har sillisar och jag måste säga att de ser inte lika naturliga ut som mina
    Superbia skrev 2009-12-28 23:22:25 följande:
    Och jag blir ju såklart nyfiken på vad detta kostar..
    Mina kostade 35 000 men det var 2005
  • Anonym (Nöjd som fan!)

Hej hej!

Jag fick mina bröst operrade i maj 2009 och kan säga att jag inte ångrat mig en sekund - tvärtom önskar jag att jag gjort det tidigare!
    Hade en trist A-kupa innan, som inte blev bättre efter barnafödandet och målet med operationen var inte att få några jättelökar utan helt enkelt få bröst som är proportioneliga med min kropp. Så det blev 320cc, anatomiska inlägg av gelehallon.
    Jag hade rejält ont direkt efter operationen och natten som följde. Men man fick ju bra tabletter med sig så det gick ju att ta sig igenom. Jag gjorde op en onsdag och var tillbaka på jobbet redan på måndagen, lite öm så klart och det var ju inte läge att lyfta tunga saker, men min chef visste om operationen så det löste sig bra ändå.
    Det jobbigaste för min del var att hålla på och tejpa ärren samt gå med sportbehå hela sommaren, men det var det ändå värt så här i efterhand.
    Jag har nu ett par superfina 75C bröst som ser hur naturliga ut som helst, inte ens om jag har pushup-bh så ser man att de är "fejk", vet att en sån behå gärna gör att i alla fall de runda inläggen ploppar fram och ser lite onaturliga ut.
    Ärren sitter under brösten och syns knappt längre och då har det ju bara gått 8 månader sen jag gjorde op. Ärren är ca 3-4 cm långa och ca 3 mm breda, men som sagt, man måste komma riktigt nära för att se dem, de sitter ju i bröstets naturliga veck.
    Sova på mage gick ju inte alls i början, tror att det tog 4-5 månader innan det fungerade, men trots att jag är en magsovare normalt så har jag ju lyckats få min skönhetssömn ändå - man får ligga lite snett på sidan och palla upp med kudde så att inte hela kroppstyngden hamnade på brösten.

Lyckat till med din operation om du kommer till skott! För mig var det värt varenda krona!

• mimili

hej. jag rekomenderar dig att välja koksalt. jag opererade in silikon och efter ca 2 år började det ena implantatet läcka lite och efter 5 år kunde jag känna klar skillnad i "konsistens" på det bröstet som läckte och det som var helt och jag opererade ut dom för att undvika biverkningar av silikon som läckt ut i kroppen. koksalt tas naturligt upp av kroppen om det skulle läcka så om jag opererar om mig väljer jag det helt klart!

• Anonym (Nöjd som fan!)
    mimili skrev 2010-01-02 18:26:49 följande:
    hej. jag rekomenderar dig att välja koksalt. jag opererade in silikon och efter ca 2 år började det ena implantatet läcka lite och efter 5 år kunde jag känna klar skillnad i "konsistens" på det bröstet som läckte och det som var helt och jag opererade ut dom för att undvika biverkningar av silikon som läckt ut i kroppen. koksalt tas naturligt upp av kroppen om det skulle läcka så om jag opererar om mig väljer jag det helt klart!
    Men då måste du haft flytande silikon i dina? Om det läckte ut menar jag.
    Det som användes på mig - gelehallon kan INTE läcka då konsistensen är precis som ett gelehallon då det är gjort av fast silikon som alltså inte kan rinna ut vid eventuell sprickbildning.
    Sedan finns trögflytande silikongel, om det skulle uppstår ett litet hål eller spricka, stannar silikonet inom bindvävshinnan, som bildas runt implantatet och hindras således attt föras viare ut i kroppen.
  • Jossan85
    Anonym (Nöjd som fan!) skrev 2010-01-02 18:34:35 följande:
    Men då måste du haft flytande silikon i dina? Om det läckte ut menar jag.
    Det som användes på mig - gelehallon kan INTE läcka då konsistensen är precis som ett gelehallon då det är gjort av fast silikon som alltså inte kan rinna ut vid eventuell sprickbildning.
    Sedan finns trögflytande silikongel, om det skulle uppstår ett litet hål eller spricka, stannar silikonet inom bindvävshinnan, som bildas runt implantatet och hindras således attt föras viare ut i kroppen.
    Gelehallon kan läcka.
  • maramiro84
    maramiro84 skrev 2013-12-17 10:05:17 följande:
    Jossan85 skrev 2013-12-17 09:56:05 följande:
    Gelehallon kan läcka.
    Ojdå skickades visst iväg förtidigt =) .
    Dom kochetiva gelehallonen kan inte läcka, då gelen inne i inplantanten är av fast konsistents. Tex Mentor har kochetiv silikon i sina.
    Sen så finns det silikon inplatnat av lös silikon och det kan läcka ut.

Jag själv förstorade brösten för 8 dagar sedan och jag har Mentor kochetiv fasthet 1 i mina inplantat, det finns   i fasthet 1,2,3, fick själv känna på gellet och det är fast och geleliknande.

• Jossan85

Det beror på om det är en intrakapsulär ruptur eller en extrakapsulär ruptur. Vid en extrakapsulär ruptur kan gelehallon läcka. "Flytande" silikon kan också stanna som en intrakapsulär ruptur. Det betyder inte att "flytande" silikon inte kan läcka för det. Samma sak med gelehallon.

Här är några som haft gelehallon som läckt: http://www.realself.com/review/denver-breast-implant-removal-ruptured-silicone-implant

Sand09s post där: http://www.plasticsurgeryforum.com.au/forums/showthread.php?1715-Help-1-week-to-go-confused-about-silicone-vs-saline-(rupture)/page2&highlight=rupture+lymph+nodes

Svar på tråden Operera bröst?