• Stockh0lmaren

Barn som vill tjäna pengar

Hej. jag undrar om det är någon som har tips om vad en 12-åring kan göra på helgen för att tjäna lite extra pengar? Jag behöver lite brainstorming. Hon vill samla tomglas, men det är inte så lönsamt.

• Svar på tråden Barn som vill tjäna pengar
  • The Man

Själv delade jag ut direktreklam när jag var i den åldern.

• EJai

Om nån av er vuxna orkar delta så dela ut reklam blad i något bostadsområde.

• The Man

Vintern= Skotta snö åt grannar

Somaren=Klippa gräs o rensa ogräs åt grannar

• Anatha

Kan han få sysslor hemma som han tjänar penger på? Annars finns väl det saker barn kan sälja, jultidningar är förbi men finns inte lotter, expressen, kokosbollar eller andra saker de kan sälja. Kan han baka? Då kanske han kan baka och sälja till grannar eller på ditt eller partnerns jobb.

• The Man

* sommaren, skulle det stå

Jag blir galen på detta forum där man inte kan ändra sina egna felaktiga inlägg.....Måste vara Sveriges sämsta forum i det avseendet...

• eec82

mm reklam var de jag tänkte på med. Iaf om man vill tjäna lite. Är svårt att få jobb i den åldern.

• eec82

mm reklam var de jag tänkte på med. Iaf om man vill tjäna lite. Är svårt att få jobb i den åldern.

• Stockh0lmaren

Hej. Bra ideer! Mer ideer tas emot med stor tacksamhet.

• eec82

kan sätta upp lappar på konsum/ICA om att gå ut med hundar.

• Stockh0lmaren

Att sälja något är kanske bra, typ kall läsk på sommaren och varm choklad eller kaffe på vintern.

Svar på tråden Barn som vill tjäna pengar