• Sleepingbeuty

Högt TNF-alfa och/eller andra immunlogiska problem del 5

Lillsnörpas Fortsättningstråd!!

Högt TNF-alfa och/eller andra immunlogiska problem, vilken medicinering står ni på?
    Ja, som rubriken lyder... vilka mediciner äter ni och i vilken dos? Var i barnalstringsproceduren är ni (tex IVF, FET, ÄD eller försöker på egen hand)?

Högt TNF-alfa och under/över funktion på sköldkörteln??? Immunologiska problem. Autoimmuna problem?
    Förhöjda leukocyter vilket tyder på överaktivt immunförsvar ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-17 09:27

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-7-130/m39374958.html
    Trad nr 2:www.familjeliv.se/Forum-7-130/m42341009.h tml
    Tråd 3 www.familjeliv.se/Forum-7-130/m44884766.html
    Tråd4 www.familjeliv.se/Forum-7-130/m47325395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-18 07:3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-29 12:43
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-18 07:38
    Gravid-tråden som jag hoppas fler snart kan hoppa över till:

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m46276393.html

SIS. skandinaviskt immunolog support. Ett slutet forum som inte går att googla på. För att bli medlem och ta del av all bra info och få stöd i frågor och immunologiska problem: mejla till: starkbarnlangtan@yahoo.se. Skriv er fertilitetshistoria och be att få bli medlem så kommer mejlsvar.

• Svar på tråden Högt TNF-alfa och/eller andra immunlogiska problem del 5
  • Sleepingbeuty

Hej på er!
    Det var länge sedan.Ville bara tipsa om reprocentralen, där ni kan skriva och fråga om allt.Vi svarar så fort vi hinner.Vi samarbetar även med SIS.
    mejla till: reprocentralen123@yahoo.se
    Jag har även en tråd under äggdonation..Sleepingbeutys info tråd.
    Behöver ni råd av flera kunniga , eller överblivna mediciner så hör gärna av er.

Jag önskar också God Fortsättning och Ett Nytt Gott år!
    Kram på er.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Sleepingbeuty

kontakta mig i inboxen om ni behöver hjälp.Får inte skriva om vissa saker här på FL., enligt FL.

• Sleepingbeuty

Hej Tjejer,hur går det för er?{#lang_emotions_flower}

• DreamBear
    Har just genomgått vår första IVF och misslyckats. Nu är frågan vilken väg som vi ska välja härnäst, vi vill göra ett nytt försök så fort som möjligt, men frågan är vilken väg?

Har använt ägglossningstest innan vi sökte hjälp och har alltid fått utslag på dessa, tydliga äl-tecken nästan varje månad. Under utredningen hittades inga fel på oss.

Första IVF: Spraya med Suprecur, sedan sprutor (Puregon) 200 IE i 10 dagar. ÄP gav 11 ägg. Varav 6 befruktades. Långtidsodling. ET: ett till oss och ett till frysen. Jag har mått hyfsat under hela behandlingen. Illamående, öm i magen, men inget jättetungt. Haft både vagiatorer (Progesteron) och tagit Trombyl under ruvningen.

Under ruvningen fick jag hög feber på RD 3. Fick 40 graders feber och hade kring 38 - 38,5 under RD 4. Tog snabbsänka som visa 38. Men de gjorde inget. Ingen förklaring till den höga febern, ingen förkylning eller ont någonstans. Precis 14 dagar efter ÄP kom mensen.

Nu undrar man varför vi inte blev gravida och vilken väg vi bör ta nu?

- Bör man satsa på ett färskförsök? Vi har ju bara ett ägg i frysen och det kanske inte ens klarar en tining.

- Kan den höga febern ha haft något med detta att göra? Kroppen som inte tar emot ett ägg?

- Jag har hypotyreos och äter Levaxin sedan 2006. TSH låg på 2,7 sist. Enligt min hemläkare så ligger jag bra, men jag har hört att TSH ska ligga under 1. Men det motsäger min läkare. Kan det höga TSH-värdet ha påverkat resultatet?

- Jag har TPO antikroppar också. Ligger över 1000 det värdet. Kan det ha med saken att göra?

Tar tacksamt emot alla råd, tips och synpunkter. Ska be om en telefontid med läkaren på kliniken vi gjorde IVF på och ställa frågorna, men jag måste vänta till fredag innan jag ringer dem då det är den riktiga testdagen.
  • Sleepingbeuty

TSH ska visst ligga runt 1,0.
    Din feber kan ha med saken att göra,men det är bara spekulationer.
    Du har ett högt TPO.
    Har du läst Dr beers bok.Dr Alan Beer.Sök den på alidris.
    Du har säkert autoimmunoligiska problem och vi som har det får ofta missfall och har svårt för at bli gravida.
    det beror på ett överaktivt immunförsvar då våra kroppar angriper sig själv så fort nåt kommer in i kroppen så ger den sig på det också.Du skriver att detta var ditt första försök.
    Och det är ovanligt att man lyckas på första.I snitt enligt en undersökning så blir kvinnor gravida på sitt 3:dje försök.
    Så jag tycker inte du ska leta för mkt anledninga ännu.
    Du kan ju höra om du kan lägga till Prednisolon inför nästa behandling.det är kortison.

Hoppas det du har kvar klarar en uptining och överlever det så har du ett mycket bra embryo.det är de starka som överlever.

Svar på tråden Högt TNF-alfa och/eller andra immunlogiska problem del 5