• Anonym (Fundersam)

Viktnedgång tramadol?

Har fått utskrivet tramadol pga svår smärta efter operation.
    Har tagit dom nu i ca en vecka , och har väl ungefär 4 veckor kvar till att ta dom ...

Förlorat hungerkänslan totalt.. och efter ungefär 3 gafflar med mat.. så är jag PROPPMÄTT!!

Är det vanligt att bli sådär galet mätt av just dom här tabletterna?

Och är det så borde man väl raaasa i vikt?

Visste inte vart jag skulle lägga tråden...

• Svar på tråden Viktnedgång tramadol?
  • DreamBitch

Att opioider hämmar aptiten är en fullt normal bieffekt. Jag hoppas dock att du har vett nog att inte fortsätta med tramadol bara pga det. Tramadol är väldigt beroendeframkallande och det är absolut INTE ett missbruk du vill hamna i.
    Att falla in i ett opioidmissbruk är något ingen vill göra.
    Jag har varit där och det är absolut något jag ångrar och verkligen inte vill göra om.

• Anonym (Tittar in)

Jag äter oxå tramadol (tradolan) och jag har nästan inga hungerkänslor. Har ätit dem i ett år ca men inte rasat i vikt, däremot har min kroppsform förändrats och gått från att varit vältränad till tunn och "tantig". Fick efter en bukoperation och sedan fortsatt för ryggsmärtor som är direkt kopplade till operationen. Min man skäller på mig för att jag aldrig äter ordetligt. Däremot är jag alltid godissugen. Antagligen därför jag inte gått ner så mycket

• Mrs Winter

Du kanske kan sluta tidigare med dem.Hör om du kan få någon annan medicin som inte har dessa biverkningar.

• Anonym (syster yster)

Trammadol/ Tiparol/ Tradolan ger normalt illamående som biverkning till en början, därav viktnedgången troligtvis. Håller med de andra, ät dem inte längre än nödvändigt då de är beroendeframkallande...

• Anonym

Jag har rasat i vikt, men det är inte fint.. ser utmärglad ut, ihåliga ögon mörka ringar, sliten trött....
    Har varit beroende, tar dom fortfarande vid behov.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-27 10:01:16 följande:
    Jag har rasat i vikt, men det är inte fint.. ser utmärglad ut, ihåliga ögon mörka ringar, sliten trött....Har varit beroende, tar dom fortfarande vid behov.
    Håller med en annann talare, mina muskler är borta o jag är bara svag i spinkig så att folk reagerar. Har tränat innan men ej längre.
    Fick tradolan pga en rygg operation.
  • Anonym (enis)
    Anonym (Tittar in) skrev 2009-12-30 22:58:53 följande:
    Jag äter oxå tramadol (tradolan) och jag har nästan inga hungerkänslor. Har ätit dem i ett år ca men inte rasat i vikt, däremot har min kroppsform förändrats och gått från att varit vältränad till tunn och "tantig". Fick efter en bukoperation och sedan fortsatt för ryggsmärtor som är direkt kopplade till operationen. Min man skäller på mig för att jag aldrig äter ordetligt. Däremot är jag alltid godissugen. Antagligen därför jag inte gått ner så mycket
    Blev bara tvungen att säga att precis så är det för mig, inte hungrig men ett enormt godis sug...men jag tar conserta..så det hör inte egentligen hemma här, men blev tvungen att skriva det.
Svar på tråden Viktnedgång tramadol?