• The Black Lady

    Skulle du vilja byta förnamn?

    Jag bytte mitt förnamn för ca 5 år sedan och det är det bästa jag har gjort

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du vilja byta förnamn?
  • snillis

    Nej, mitt namn är min identitet.

    Får man fråga varför du gjorde det *nyfiken*

  • The Black Lady
    snillis skrev 2009-12-29 09:22:58 följande:
    Nej, mitt namn är min identitet.Får man fråga varför du gjorde det *nyfiken*
    För jag hatade mitt namn, jag fick alltid förklara för alla vad jag hette, för alla hörde alltid ett pojknamn när jag presenterade mig......det var alldeles för lika ett pojknamn....
  • April Mamma

    Nej, heter Nina och är nog rätt nöjd med det.

    När jag var liten, runt 7-8 år så ville jag heta Marit...haha =)

  • SilverEmma

    Ja, om jag gjort det när jag var yngre. Nu skulle det nog inte kännas bra.

    Emma är gaaaaaaalet tråkigt. Dock har jag bytt efternamn från mammas till pappas, lite mer originellt.

  • Ord blind

    Jag hade gärna haft ett "personligare" namn än ett svenssonförnamn. Men det är inte fult och sticker inte ut så det är ok.

  • VulgusProfanum

    Nej jag sitter nöjd

    Jag tog däremot bort ett förnamn men funderar på att lägga tillbaka det igen.


    Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • 82an

    När jag var lite ville jag det. Jag heter Michelle och det var inte vanligt när jag var liten. Jag ville heta Maria och drömmen var att få gå i samma klass med någon med samma namn så man fick vara Maria1 eller 2 hahaha. Nu är Michelle lite vanligare så folk frågar inte en extragång vad jag heter. I dag skulle jag inte vilja byta Däremot skulle jag vilja byta stavning på mit svårstavade efternamn. Kombinationen Michelle och efternamnet gör desutom att folk alltid undrar vart jag kommer ifrån fast jag är helt svensk (ok lite norsk också).


Svar på tråden Skulle du vilja byta förnamn?