• Anonym

Kyssar...hur göra?

Hur kysser du, din partner?

Jag har mest stött på de som kysser med "delvis" eller "helt" öppen mun. Det resulterar ibland i ev dreggel.

När jag försöker få det till som jag vill ha det...så fattar de inte. Hur jag än fysiskt eller verbalt försöker förklara...

• Svar på tråden Kyssar...hur göra?
  • Nyfiken gul

romantiska filmkyssar finns bara på film.

pirret i magen som gör att man bara vill kyssas, kyssas och kyssas beror på personen och inte tekniken.. Hur bra man än är på att kyssas så är ju reslutatet beroende av hur man känner för varandra...

och har man rätt känslor så kan man också kyssas korrekt, eller hur jag nu ska förklara det.

min man och jag kysser varandra olika beroende på situation. Har vi sex kan kyssarna vara hårda och rentav lite slabbiga - tänk dig lite porrfilmskyssar när man bits och nafsar och kör med öppna munnar och slickande tungor..

Kysser vi varandra av saknad eller för att vi bara älskar varandra så är det mjuka, ömma kyssar med stängd mun och bara låter tungorna vila mot varandra - i princip....

• Puffpinglan

Precis som Nyfiken gul skriver så ändrar kyssarna karaktär beroende på vilket humör man är på. Om det bara är en kyss utan något sexuellt så är det mjuka läppar och lite tunga men om det är en kyss som ska leda till sex så är det något annat. Jag kan inte riktigt förklara... för en vanlig kyss som den jag beskrivit ovan kan "uppgraderas" till en kyss som leder till sex. Det beror helt på vilket humör man är på som sagt. Jag gillar när han börjar kyssa mig mjukt och liksom retas lite med tungan och sen att kyssen djupnar och blir mer passionerad; mer tunga och mer mun om jag säger så... oj, vad svårt det här var att förklara {#lang_emotions_tongue_out}... Sen när man väl har sex så kysser vi nog varann ganska hårt och ... porrigt - i brist på bättre ord! Han är en väldigt bra "kyssare" min man... : )

Rasmus och Ebba är det bästa jag gjort!
  • Anonym

Nja, jag håller inte helt med.

Vissa killr verkar bara kunna kyssas på ett sätt...och...det blir liksom inte bra. Oavsett om jag försöker med annat.

• Anonym (a)

Asså jag är nog benägen att hålla me dig till viss mån. Jag har också försökt forma en och annan dålig kyssare. Fast alla dessa har varit personer där relationen inte har gått så långt eller där jag eller de inte haft de rätta känslorna.

Alla mina ex har varit fantastiska kyssare från dag ett. Och då vet jag inte om de kysser bra för att känslorna varit bra eller om jag har fått kärlekskänslor för att vi synkat rent kyssmässigt.

Men killar som inte kysser bra är svårare att gå vidare med. Senaste killen jag dejtade hade bara två lägen, antingen pussar, smack eller helöppen mun med utstickande elvisp. Så kysstes jag också när jag var 15. Så oavtändande.

• Nyfiken gul
    Anonym skrev 2009-12-29 13:13:29 följande:
    Nja, jag håller inte helt med. Vissa killr verkar bara kunna kyssas på ett sätt...och...det blir liksom inte bra. Oavsett om jag försöker med annat.
    ursäkta frågan men hur gamla är dom killarna?

oerfarna och unga killar brukar mest bara kyssas som elvispar för att dom inte haft nån som lärt dom ordentligt och är man ung är man oftast nervös. Och är man ung har man oftast också sett alldeles för mycket porrfilmer så man tror att man ska göra på ett visst sätt.

Så övning ger färdighet!

Jag är gift med en man på 46 år och han kan tamigfan kyssas så tånaglarna krullar sig....
  • Anonym

Nyfiken gul skrev 2009-12-29 19:08:33 följande:

ursäkta frågan men hur gamla är dom killarna? oerfarna och unga killar brukar mest bara kyssas som elvispar för att dom inte haft nån som lärt dom ordentligt och är man ung är man oftast nervös. Och är man ung har man oftast också sett alldeles för mycket porrfilmer så man tror att man ska göra på ett visst sätt. Så övning ger färdighet! Jag är gift med en man på 46 år och han kan tamigfan kyssas så tånaglarna krullar sig....
    De har varit 48 och 33 som exempel. Även 23...

Av två, tre personer har jag fått ett antal (kyssar under 3 mån- 2 års tid) kyssar som varit bra- på olika sätt. Då var dessa 21-37 år...lite blandade...
  • Anonym

Om man känner något för personen i fråga tycker jag det ofta löser sig av sig självt. Annars skulle jag säga att om man är osäker, är det alltid ett tips att sakta ner farten, och håll för all del in tungan så länge det går (i den egna munnen alltså), hellre att den kommer in lite sent och försiktigt än för tidigt och för mycket *uäck*

Långsamt, mjukt, lyssna på varandras andning, och med många små pauser (alltså mitt i kyssen, inte att man släpper varandra!) mitt i, det brukar funka tycker jag.

• PrimitivMan

Håller nog inte riktigt med om att bara man har känslor för den man kysser så blirr kyssarna bra. Har varit med om några helt fantastiska hångel där det inte direkt varit några känslor inblandade från bärjan (men det ledde till rätt heta känslor) och tvärtom det har funnits känslor men kyssarna har ändå inte varit så där fantastiska.

Vad är det som gör en kyss bra? Hmm skall nog upplevas snarare än beskrivas . Men med passion, hetta och intensitet. Mjuka läppoar men ändå med visst tryck. Spända läppar är så avtändande.

Mycket att göra med den person man kysser. Vissa är man "kysskompatibel" med och det känns helt fantastiskt. Har varit med om det en gång. Kom som en total överraskning. Var inte alls planerat, en osyldig kyss men det slog riktigt gnistor. Var bättre än många sexstunder även om vi had kläderna på.

• LillaZ

Mitt ex är nog den bästa "kyssaren" jag upplevt. Det pirrar fortfarande i magen när jag tänker på det.

Min nuvarande är... Inte lika bra. Jag minns första kyssen, då försökte han äta upp mitt ansikte, eller åtminstone verkade det så. Samtidigt drog han mig fruktansvärt hårt i håret. Sen undrade han varför jag inte ville kyssas. Men med lite förklaringar och så så gick det bättre. Han är fortfarande inget vidare på det, men det kan jag liksom inte göra något åt. Han kanske tycker att jag är dötrist, men det kan han ju inte heller göra något åt. Bara han inte äter upp min näsa och drar av mig håret så är jag nöjd.

Båda är sydamerikaner, men mitt ex är uppvuxen här vilket inte min sambo är. Och han har faktiskt sagt att han gillar "det här svenska sättet" att kyssas. Kanske har det något med kulturen att göra? Jag tror mer på att det är individuellt, men vad tror ni andra?

• Puffpinglan
    LillaZ skrev 2009-12-30 23:28:21 följande:
    ... Jag minns första kyssen, då försökte han äta upp mitt ansikte, eller åtminstone verkade det så. Samtidigt drog han mig fruktansvärt hårt i håret. Sen undrade han varför jag inte ville kyssas.

Bara han inte äter upp min näsa och drar av mig håret så är jag nöjd.
    Ha ha ha! *asg*
    Rasmus och Ebba är det bästa jag gjort!
Svar på tråden Kyssar...hur göra?