• Klaveret

Glutenfri pizza i Umeå?

Hej alla celiakikunniga och andra! Firade delar av julen i Sollefteå och fick då nöjet att bjuda min 3-åriga dotter på glutenfri pizza. Nu undrar jag om det finns någon pizzeria i Umeå som säljer glutefri pizza!?

• Svar på tråden Glutenfri pizza i Umeå?
  • Sejda79

Vår treåriga dotter är också glutenintollerant. Har ingen aning om det finns nån pizzeria här i Umeå som säljer glutenfri pizza, men får du veta så tipsa gärna vidare. Vet att det finns i Skellefteå. Jag kommer från Sollefteå ursprungligen, så det vore även intressant att få veta vilken pizzeria som säljer glutenfri pizza där.

• Tobias f

Robertos säljer glutenfri pizza! Ligger precis vid tegsbron. på tegs sidan. samma hus som Sun Tan, Arken Zoo och Träna!

www.pizzeriaroberto.se

• Klaveret

Sejda79: Det är en pizzeria som ligger på Remsle, mittemot gamla T3. Kanske heter den Pizzeria Remsle?

Tobias f: Tack för tipset! Där brukar vi handla, men har aldrig fattat att det finns glutenfritt. Va bra!

• Fritjof83

Hej! Såg att det var länge sen den här tråden skrevs, men tänkte ändå fylla i den genom att tipsa om pizzeria Maria på Mariehem i Umeå, som också har glutenfri pizza. Tur att det finns några i stan i alla fall! Glad

Svar på tråden Glutenfri pizza i Umeå?