• vill bli mamma meddetsamma

hur får ni skinande rena fönster?

Jag funderar på allvar på det här med att anlita fönsterputsare. JAG KAN INTE PUTSA! Det blir ränder, tormärken eller annat så jag ibland tycker det ser värre ut än innan jag började...

Jag använder fönsterspray, en skrapa och efteråt torkar jag med en handduk. Vad gör jag för fel? Hur får jag dem att blänka???

• Svar på tråden hur får ni skinande rena fönster?
  • elinasteen

jag gör som du fast byter ut handduken mot tidningspapper det luddar inte av sig och lämnar inga ränder. Lycka till!

• Purpurbräcka

Fönsterputs är, namnet till trots, inte särskilt bra för att rengöra fönster.

Använd ljummet vatten med några droppar diskmedel. Blaska på det med en trasa och skrapa av. Torka bort ev. kvarvarande ränder med tidningspapper eller något annat som inte luddar av sig.

• Taggtroden

Med en microfibertrasa och varmt vatten. Ibland droppar jag i lite äppelcidervinäger också.

• Tecken

Jag anlitar en firma - tommysfonsterputs.se/ Det blir alltid fint resultat, fönsterputsarna är trevliga och väldigt snabba! Det kostar en liten slant, men det är det banne mig värt det. Sist jag försökte få rent fönstrena tog det typ två timmar...

• hundpuss

Du tar en skål/balja som du fyller med riktigt varmt vatten (helst så det rykrer ur det också, men ta det som du kan hantera rent värmemässigt).
    Sen häller jag i lite ajax, lite diskmedel, lite ättikssprit, samt sprutar 1-2 ggr med fönsterputs, sen blandar jag allt detta. Det viktigaste är att ta vattnet först, annars får du bara skum.

Jag använder gamla lakan som jag rivit sönder till trasor.
    Knepet är att först använda en trasa och ta bort det blöta, sen slänger du den i tvätten. Sen tar du en ny torr trasa och drar tvärs över fönstret, vänster- höger längs hela rutan.

Mina fönster är skinande rena och blir aldrig immiga eller med ränder. Det är ättikan som gör skillnaden.

• Vårflickan84

så ättika e hemligheten? =)

• Tecken

Ni som putsar själva, hur lång tid tar det ungefär? Jag vill veta om jag var en snigel, eller om det verkligen tar så lång tid?

Svar på tråden hur får ni skinande rena fönster?