emmasophia skrev 2009-12-30 09:08:35 följande:
Eftersom din dotter är så pass liten så tänkt jag att Sinlac är inget att prova än. Hur har ni fått Neocate om ni inte har en dietist? Brukar inte vara det första man får ut utan man har redan provat olika (Nutramigen, Althera etc) och då OFTAST kopplas en dietist in. Var bor ni? Vill du inte säga staden så länet? Lie2, visste inte att Bifilus innehåller mjölk men tack för info :) Alla mina kompisar som har använd det har barn som inte är mjölkallergiker men har förstoppningsproblem :) Min son får Movicol Junior varje dag, annars skulle inte magen fungera. Och jag häller först i vattnet och sedan pulver.
TS, vad har ni för konstateraed allergier? Detta är ju en jungel men det finns alltid folk som kan hjälpa! tycker att en dietist är ett måste om man har ett barn som måste ha Neocate!
Har aldrig haft dietsist när mina barn har fått neocate, utan det har läkaren skrivit ut. Visst så har vi provat de andra ersättningarna som finns först innan vi fått neocate. Fast inte till dottern ioförsig, då fick jag neocate LCP på en gång.
Sinlac kan man använda från 4 månader.