CeeJay skrev 2009-12-30 12:37:08 följande:
Kan tillägga att vi har skog en bit ner på tomten på ena sidan och en granplantering på andra sidan och det blir ett glapp på båda sidor på ca 5-10 meter ner till vägen - därför tror många att vår tomt slutar när trädgränsen slutar? Jag försöker inbilla mig det eftersom jag hoppas att de som stannar/går där är sunda i huvudet trots allt. Vi har en mängd människor som går och rastar sina hundar på vår tomt istället för att gå på vägen. Jag kan förstå att de inte vill gå på en 70-väg utan trottoar men jag skulle ändå aldrig gå på någons tomt och rasta min hund... Jag hinner aldrig säga till heller!! Funderade ett tag på att sätta upp en skylt, men min sambo som är född "här i byn" tycker att jag överdriver Han är lite som de andra, jag har minnsan gått här i 100 år och det tänker jag fortsätta med-attityden
Haha! Men sätt upp en lapp!
Vi har en som låter sin hund pinka på våran brevlåda.

Skrev ut en lapp som jag tänkte sätta upp på brevlådan men fick inte för maken. Texten löd:
Jag pissar inte på din hund, så låt inte din hund pissa på min brevlåda!
Lite barnsligt kanske men va fan, det är ju inte trevligt att gå och hämta posten i en nerpinkad brevlåda!