• Shorona

Parkerar du på någon annans privata mark?

Du känner inte ägaren och du har aldrig frågat om tillåtelse.
    Det är en stor plan vid en ladugård där det finns djurhållning och uppställning av lastbilar från ägaren och hans anställda.
    Parkerar du där ändå?
    Om du t ex ska hälsa på någon i närheten, ut och rasta hunden, ta en promenad i området osv.
    OBS! Vid infarten finns det skylt om att obehöriga ej äger tillträde!!

♥Niclas 061103 ♥Linus 091110
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Parkerar du på någon annans privata mark?
  • glasbubblan

Har knappt sett sådana ställen, men skulle inte parkera där, nej.

• CeeJay

Nej, naturligtvis inte. Enbart i nödfall om jag skulle behöva stanna för att fixa nått med bilen eller barnen innuti - men aldrig parkera för att lämna bilen.

Vi har själva en "perfekt" tomt för att folk ska tro att de kan stanna, av ren principsak blir jag irriterad för det mesta - skitarg blir jag på de som stannar och pissar, spyr eller kastar sopor!

• Tecken

Nej, självklart inte. Ska jag hälsa på någon i närheten, så parkerar jag ju där istället.

• Shorona
    CeeJay skrev 2009-12-29 20:20:04 följande:
    Nej, naturligtvis inte. Enbart i nödfall om jag skulle behöva stanna för att fixa nått med bilen eller barnen innuti - men aldrig parkera för att lämna bilen. Vi har själva en "perfekt" tomt för att folk ska tro att de kan stanna, av ren principsak blir jag irriterad för det mesta - skitarg blir jag på de som stannar och pissar, spyr eller kastar sopor!
    Jag skulle springa ut och fråga vad dom håller på med!
  • CeeJay
    Shorona skrev 2009-12-29 20:32:15 följande:
    Jag skulle springa ut och fråga vad dom håller på med!
    Tyvärr så hinner vi aldrig, vi har flera ca 150 meter ner till brevlådorna där folk stannar. Det är ju säkert ett av skälen till ATT de stannar - att huset ligger så långt bort och de tror/tycker att vi som bor där inte störs av att de svänger av vägen och in på vår tomt...
  • Lena
    CeeJay skrev 2009-12-29 22:59:25 följande:
    Tyvärr så hinner vi aldrig, vi har flera ca 150 meter ner till brevlådorna där folk stannar. Det är ju säkert ett av skälen till ATT de stannar - att huset ligger så långt bort och de tror/tycker att vi som bor där inte störs av att de svänger av vägen och in på vår tomt...
    Lampor med rörelsedetektor så de känner sig iaktagna?
  • CeeJay
    Lena skrev 2009-12-30 09:09:11 följande:
    Lampor med rörelsedetektor så de känner sig iaktagna?
    Ja det vore ju nått Men faktum är att de stannar väldigt ofta även på dagtid, även när vi är utanför huset. Fattar inte att folk inte tänker längre än näsan räcker - eller så tror de att det ÄR allmänning där eftersom vårt hus ligger så långt bort?
  • CeeJay

Kan tillägga att vi har skog en bit ner på tomten på ena sidan och en granplantering på andra sidan och det blir ett glapp på båda sidor på ca 5-10 meter ner till vägen - därför tror många att vår tomt slutar när trädgränsen slutar? Jag försöker inbilla mig det eftersom jag hoppas att de som stannar/går där är sunda i huvudet trots allt.

Vi har en mängd människor som går och rastar sina hundar på vår tomt istället för att gå på vägen. Jag kan förstå att de inte vill gå på en 70-väg utan trottoar men jag skulle ändå aldrig gå på någons tomt och rasta min hund... Jag hinner aldrig säga till heller!!

Funderade ett tag på att sätta upp en skylt, men min sambo som är född "här i byn" tycker att jag överdriver Han är lite som de andra, jag har minnsan gått här i 100 år och det tänker jag fortsätta med-attityden

• Shorona
    CeeJay skrev 2009-12-30 12:37:08 följande:
    Kan tillägga att vi har skog en bit ner på tomten på ena sidan och en granplantering på andra sidan och det blir ett glapp på båda sidor på ca 5-10 meter ner till vägen - därför tror många att vår tomt slutar när trädgränsen slutar? Jag försöker inbilla mig det eftersom jag hoppas att de som stannar/går där är sunda i huvudet trots allt. Vi har en mängd människor som går och rastar sina hundar på vår tomt istället för att gå på vägen. Jag kan förstå att de inte vill gå på en 70-väg utan trottoar men jag skulle ändå aldrig gå på någons tomt och rasta min hund... Jag hinner aldrig säga till heller!! Funderade ett tag på att sätta upp en skylt, men min sambo som är född "här i byn" tycker att jag överdriver Han är lite som de andra, jag har minnsan gått här i 100 år och det tänker jag fortsätta med-attityden
    Haha! Men sätt upp en lapp!

Vi har en som låter sin hund pinka på våran brevlåda. Skrev ut en lapp som jag tänkte sätta upp på brevlådan men fick inte för maken. Texten löd:
    Jag pissar inte på din hund, så låt inte din hund pissa på min brevlåda!

Lite barnsligt kanske men va fan, det är ju inte trevligt att gå och hämta posten i en nerpinkad brevlåda!
Svar på tråden Parkerar du på någon annans privata mark?