• Mana08

HJÄLP!! Golvläggare och rörmokare, timkostnad?

Hej!

Behöver svar på vad en auktoriserad golvläggare och rörmokare tar i timmen + moms.

Någon som vet?

• Svar på tråden HJÄLP!! Golvläggare och rörmokare, timkostnad?
  • Birgitta2

Det bör du nog ringa runt och få offert på. Det är så himla olika. Vissa kan ta 300 i timmen, andra 800 i timmen.

• Mana08

Ok, tack för ditt svar.. vart inte så mycket klokare, men får väl ringa då... =)

• Birgitta2
    Mana08 skrev 2009-12-29 14:31:03 följande:
    Ok, tack för ditt svar.. vart inte så mycket klokare, men får väl ringa då... =)
    Ingen av oss här kan berätta för dig hur mycket en hantverkare tar i timmen. Varje företagare har sina egna priser. Därför måste du antingen e-maila eller ringa och be att få offert på deras timpriser. Om du dessutom talar om för dom vad du vill ha gjort så kan de också tala om hur lång tid arbetet kan ta och beräkna på det.
  • allt eller inget

Jag och min firma debiterar 525:-/h + moms för rörmokare, mattläggare borde man kunna hitta betydligt billigare än så gissar jag.

• Jeppelito

När jag frågade på färghandeln vad det skulle kosta att få mattläggare att lägga mattan jag och min sambo tittade på sa hon 90kr/km2

• Grodan12

Beroende på vad röris ska göra så kostar materialet rätt mycket för VVS.

• thebettygirl

Det beror lite på var du bor (i en mindre eller i en större stad). På Aftonbladet hade de en lista på just hantverkares "normala" kostnad för sina PLUS-medlemmar. Där hamnade de flesta på runt 450 :-/timmen i snitt för storstad/glesbygd. Vi har hantverkare hos oss nu, och i den kalkyl/kostnadsförslag som vi fick i början innan arbetet påbörjades så har den ansvarige hantverkaren (han ansvarar för att rubbet blir gjort så att vi slipper försöka få ihop de olika hantverkarnas tider att passa med varandra) räknat på 500:-/ timmen för både elektriker, rörmokare och målare. Själv som snickare tar han 350 .-/timmen

Svar på tråden HJÄLP!! Golvläggare och rörmokare, timkostnad?