• Pelink

Tipsa om billiga snittar!

Vi ska bjuda på lite snittar på nyår. Det kommer både vuxna och barn.
    Jag ska göra dom klassiska stavarna av morötter och gurka, och en hummus. Då mixar jag kikärtor med rostad vitlök, har i olja och citron. Sen tänkte jag göra något med kavring, kanske färskost och en bit frukt på toppen.
    Vad har ni för tips på enkla och billiga snittar?

• Svar på tråden Tipsa om billiga snittar!
  • Lady Namárië

Vad tror du om skivat rulltunnbröd? De ser inte riktigt lika festliga ut som "skurna" snittar, men de är enkla att göra och variera med färskost i olika smaker och tunnt skuret kött eller rökt lax på.

Jag brukar köpa färskost med vitlökssmak och blanda med riven pepparot (på burk från Winrots eller vad de heter).Den brer jag på bröden och lägger sedan på babyspenat, lax och eventuellt tunnt skivad avocado. (Inte superbilliga, kanske, men goda!)

So say we all
  • vintjej

Små enkla pizzasnittar. En vanlig matbrödsdeg som man kavlar tunt. Ta ut små cirklar med ett champagneglas t ex. Sedan brer man på tomatpuré, ev fyllning (salami, skinka o s v) och kryddar om man vill och toppar med riven ost. Sedan gräddar man precis innan gästerna kommer. Tar kanske 5 min.

• Anbe

Mina barn gillar köttbulle med en liten vanlig gurka på ihopsatt med tandpetare
    Även tunnbrödssnittar med baconost och samlami

• Anbe

Till barnen kan man även bre en helt vanlig smörgås med ost t.ex. och trycka ut som en stjärna el hjärta med pepparkaksformar

Svar på tråden Tipsa om billiga snittar!