• Mamma Lisa

Vad kostar tatuering?

Fyller 18 nästa sommar och önskar mig en tatuering. Ska skriva ett C och K i skrivstil i nåt hjärtliknande. Men jag vet att priserna varierar jättemycket..
    Men kostar det olika VAR man har dom? På armen eller svanken ?
    Vill inte ha det stort..Kanske 5 cm i diameter.

• Svar på tråden Vad kostar tatuering?
  • AngelOfBerlin

Min Tattoo(Bild finns i mitt galleri) kostade 180 Euro här i Berlin.....

• Cecilia M

Se till att du väljer en bra tatuerare. Det finns många som är dåliga. Jag tror inte att det spelar någon roll vart den sitter däremot hur stor den är. Låter som om din kommer kosta mellan 500-800kr.

• Mamma Fia

Jag betalade 1000kr för två stycken en på skulderbaldet och en ganska stor i svanken.... Min mamas ex känner personen som gör dom =). Billigt och snyggt blev det i alla fall... Ska snart dit igen för att skriva in Emilia 050421 på armen.... Och sambon ska göra likadant fast Erik och sen Emilia... Hoppas i alla fall att du hittar nån billig och bra så du får en fin tatuering....

• Mamma Lisa

Jaja så det är inget man måste spara till i flera månader då alltså? (Beroende på inkomst SÅKLART misstolka inte) VI behöver alltså inte spara..

Det ska inte vara någon färg, bara svart.

AngelOfBerlin Den var jättesnygg!

• jojjo113

Det beror på hos vem du tatuerar dig.. Min tatuerare tar 1000 kronor i timmen...

• Mamma Lisa

Är det dyrare om man har en "riktig" bild?
    Såg en man på badhuset som hade tatuerat en bebis i blöja på armen och så stod det namnet ovanför..

• Mamma Lisa

Var är bra i Skåne då?

• miafelix

har betalat allt från 300-2000 kr.....

• Smiley 22

Min tatuering kostade 1200:- men jag fick betala 800:- bara!!
    Fick lite vänskaplig rabatt!!

• liin

House of pain finns i skåne och är mycke bra. Minimum pris brukar ligga på 500kr i dagsläget. Var på kroppen du sätter tattueringen rör inte priset. Priserna på mina tattueringer ligger på 500kr till flera tusen. Har då inte lagt så mycket pga att ja få "kompispris".

Lycka till!

• Tin o Trolls mamma

Min första tatuering kostade 400:- Sen gjorde jag ett tillägg hos en annan kille och fick betala 400:- till tror jag. Så trots att den är ganska liten så kostade den 800:- Hade jag gjort hela på en gång hade den nog gått på 600:- Detta var i Visby.

Ekorren.

• Mamma Lisa

Tack för alla svar. Ska ringa runt lite senare.

• Idizen

Hej hej.. Gjorde mina tatueringar (finns bild i galleriet) hos en tatuerare i Örkelljunga. Den lilla fick jag betala 300 kr för och den stora 700 kr.. inte så farligt...

• jahilia

Var i Skåne är du? Tattoo World i Malmö är bra.

• miLLus

jag betala 2000 för min första över ryggen. ska lägga ut bild så ni får se och 500 för min andra på armen. första gjorde jag i upplandsväsby och andra i solna

Svar på tråden Vad kostar tatuering?