Bästa knip-kulorna?
Kan någon tipsa om var man hittar de bästa "knip-kulorna" för att komma i form down there efter förlossningen?
Något annat att tänka på?
Kan någon tipsa om var man hittar de bästa "knip-kulorna" för att komma i form down there efter förlossningen?
Något annat att tänka på?
Ljudlösa
Inte så roligt när det låter "klonk, klonk" när man går
Ett annat tips är att se till att det inte är ett bomullssnöre mellan kulorna, för även om man kokar kulorna då så kryper det ut bakterier igen på snöret sedan. Inte så bra
Sen finns det sk geishakulor, små i guld bland annat. Dessa använder en del som knipkulor men då bör du ha rejäla muskler redan innan du börjar träna. Har sett att många rekomenderar dem när någon frågar.
Sedan finns det många ställen att hitta dem på
Vill inte skriva en konkurrent, men får heller inte göra reklam för "mitt" så sök på knipkulor så hittar du säkert massor av länkar till butiker.
Jag har några som heter Joyballs och som är två kulor som sitter på ett snöre och är täckta av silikon. Där är även ett silikontäckt snöre som man använder för att dra ut dem med. De har också en rörlig vikt inuti så de skramlar lite. Jag har använt dem i cirka en månad och är mycket nöjd! Enligt kvinnan jag pratade med i butiken så har hon ett samarbete med barnmorskor och de har tillsammans kommit fram till att de är bra för bäckenbotten.
När det gäller knipträning i denna situation, ska man då använda lite större kulor? Läste om någon sort som vibrerade när man gick, så kroppen reagerade genom att spänna musklerna.
Det är så mina funkar, som du skriver i inlägg #3. De skramlar, det hörs när de är utanför kroppen, men inte inuti, tro mig, min man har fått lyssna flera gånger när jag har skakat på bredvid! Mina kulor är runt 3-3,5 cm i diameter.