• Boel1

/-åringen har klippt håret på lillasyster

....och det är inte det enda toket hon har hittat på den senaste tiden! Jag blev så rasande arg att jag inte har kunnat prata med henne om det än, det skulle inte bli ett bra samtal då, pappan råkade vara hemma så han har fått ta det. Hon har sagt förlåt, och jag har tagit undan sax och annat pysselmaterial från hennes rum så det är väl straff nog.
    Vanligt att 7-åringar gör sånt här?
    Lillasyster blev snaggad i nacken, hade jättefint lockigt hår så det var inte roligt...
    Nu börjar jag lugna ner mig så jag får väl försöka prata med henne...

• Svar på tråden /-åringen har klippt håret på lillasyster
  • Liddi

Haha så gjorde jag åxå med mina yngre bröder. Jag blev frisör sen

• Boel1

Ja, man får väl vara glad åt att hon är kreativ kanske...

• linjes

Hon är nog inte den enda,vanligast är väl att dom klipper sig själva kanske

• Boel1

Det har hon också gjort, när hon var mindre. Trodde att hon var för stor för sådant tok nu. Nu är det stenkoll på saxarna som gäller ett bra tag framöver!

• Miss Lau

Jag klippte också min lillasyster när jag var 7 år, det är nog inte speciellt ovanligt. Och om det inte var av ren elakhet är det väl bara att lungt förklara att det är lämpligare att gå till frissan. Jag skulle förövrigt tro att de flesta som klipper håret på yngre syskon gör det med en snäll tanke, det ska bli fint helt enkelt

• Liddi

Ja ärligt talat så tror jag det är vanligt Men som linjes sa så är det nog oftast sig själv man klipper. Jag klippte mig själv första gången när jag var 1 år och 8 månader då mamma var på bb och födde min lillebror...pappa hade ingen vidare koll hemma. När mamma kom hem hade jag ingen lugg.

• Boel1

Ja, jag måste väl prata med henne om det och klura ut varför hon gjorde det, när jag frågade så sa hon bara att "vi lekte", och egentligen tror jag väl det, men jag är just nu supertrött och vi ska ut och resa i morgon så det slog lite slint i humöret. Tur att maken var hemma så jag kunde låta honom ta pratet med tjejen! Kommer ju ihåg att det var klippning av hår hemma hos oss också när jag var liten, så nog vet jag att det händer.
    Lillasyster var så söt i sina lockar bara , så jag blev så ledsen när de var borta!

• Bite me

Jag tror att det är supervanligt. De allra flesta jag känner som numera är vuxna har gjort det nån gång, min lillsyster gjorde det o jag gjorde det på mig själv. Försök se det som att hon nu fått det ur systemet o hår växer ju ut igen.

• Lottaa

Jag klippte min bästa kompis när jag var liten.
    Hon hade midjelångt hår, jättefint.
    När jag var klar så var hon kortklippt på ena sidan av huvudet.
    Vääääääldigt snyggt.

Klippte även luggen på mej själv.
    Min lillasyster har gjort samma sak.

• Boel1

Hoppas verkligen att hon fått det ur systemet! Nog växer hår ut igen, men det är ju inte alldeles säkert att det kommer att vara lika fina lockar. Vet att det är lite fånigt att gräma sig över några lockar, men jag gör det ändå!

• Fe73

Jag klippte min bror när jag var 10 år kanske. Vaknade av att mamma grät. Hon fick åka till frisören och snagga honom. Han startade ett nytt mode på gatan då många av killarna snaggade sig likadant sen.

• VISAMÅ

Var glad att hon gick lös på lillesysters hår och inte på kompisarnas. Min 6 åring lekte frisörska på granntjejerna. Inte så kul att förklara kan jag säga, tur att grannfrun tog det med ro.

• sunsed1

haha, mina småsyskon gjorde så när de var små också. Då klippte 6 åringen sin lillasyster på 2 1/2 år. Hon hade sååå vackra lockar som mamma verkligen älskade att pyssla med. 6 åringen klippte av alla dessa vääääldigt noggrann - ändå till hjäsan och gömde dessa under soffan.

• Kajak

Dottern (blir 4 år nu till april) klippte lilebror (2,5 år) hår runt om pannan.. riktig kort var det. ca 1 cm blev kvar.

Så jag bad om att låna hårtrimmare av lillsyrrans sambo.

Så nu är han snaggad istället att ha "långhår" på ca 5 cm.

Det r inte katastrof, klippa bara bort ojämn sen växer håret ut snart om några månader...

Svar på tråden /-åringen har klippt håret på lillasyster