• pindile

Du som haft ryggskott och / eller ont i höfterna

Fick för ett par månader sen ett ordentligt ryggskott, hade så ont att jag inte kunde röra mig en millimeter, svärfar fick köra in sin bil i ambulansintaget för att jag skulle komma in på sjukhuset och få en spruta som lindrade smärtan.
    Hade sen ont nån vecka, men sen blev det mest stelhet och svårt att böja sig.
    Ett tag efter det började mina höfter värka och det knäpper i höfterna så fort jag rör mig, kan inte sova på nätterna för smärtan.
    för ett par dagar sen fick jag ett ryggskott igen, andra ggn i livet och nu värker det ännu mer i höfterna och ner i svanskotan.
    Är det någon som vet vad detta kan bero på?
    jag har fått tid för att röntga höfter och ländrygg, men undrar om nån som haft ryggskott kanske känner igen sig?

Kan man få en spricka i bäckenet av ryggskott? (hade även jobbig foglossning som gravid)

• Svar på tråden Du som haft ryggskott och / eller ont i höfterna
  • Ripper500

Det viktigaste är att röra sig så mycket som möjligt vid ryggskott, så gott det går såklart. Att vila hjälper inte.
    Men jag tror inte du kan göra så mycket just nu, du ska heller inte fundera så mycket på det. Vänta på röntgen för att se resultatet och jag hoppas det är MR du ska få och inte en vanlig röntgen.

• pindile
    Ripper500 skrev 2009-12-30 15:53:44 följande:
    Det viktigaste är att röra sig så mycket som möjligt vid ryggskott, så gott det går såklart. Att vila hjälper inte.Men jag tror inte du kan göra så mycket just nu, du ska heller inte fundera så mycket på det. Vänta på röntgen för att se resultatet och jag hoppas det är MR du ska få och inte en vanlig röntgen.
    läste i pappren ocg där står det visst ultraljud av höfter och ländrygg, vad menas med det då? är det verkligen röntgen? vad är MR?

ja, jag mår bättre när jag rör mig, gör mest ont om jag sitter still särskilt. har jobbar nio timmar idag, fick ta ipren för att stå ut, men bättre än att bara ligga hemma....
  • Chris Cross

Jag har ett gammalt ryggskott som jag känner av när jag blir kall. Jag går regelbundet hos kiropraktor (var åttonde vecka) för att få hjälp att mjuka upp. Det är ju jätteviktigt att röra sig, men så svårt när det inte går. Blev stående i trappan upp till tåget när jag fick ryggskott för andra gången. Blev sjukskriven och fick äta starka värktabletter som jag fick stora kliande blemor av i ansiktet. Tillbaka på jobbet dröjde det många veckor förrän det var dags igen. Gick till kiropraktorn då och det har hållit sig ganska bra nu i flera år. Men jag måste alltid hålla mig varm om ryggen...

Svar på tråden Du som haft ryggskott och / eller ont i höfterna