• Anonym (förstår inte)

Ett plus 1 månad efter abort!

Skulle göra grav.test idag, var exakt 1månad sedan jag gjorde en abort, com visar positivt, vad innebär det? ngn med erfarenheter?

Är inte alla hormoner ute redan? de på barnmorskan tyckte att det lät konstigt att det visade plus så långt efter, och jag äter p-piller. så chansen att bli med barn igen känns otroligt liten. Jag vill verkligen inte vara med barn IGEN! då jag redan har en på 3år och en på snart 2år

• Svar på tråden Ett plus 1 månad efter abort!
  • Anonym

det blev väl kanske inte en lyckad abort? fostret kanske finns kvar?

• Anonym (milla)

kan vara så att du väntade tvillingar,så de missade det ena barnet och tog bort ett barn bara.detta skedde i vår stad för några år sedan

• Anonym

Jag gjorde en medicinsk abort efter ett MA i v 10. Gravtesten visade positivt för mig i en månad efteråt innan allt HCG gick ur kroppen...

• Anonym (Gravid efter 3mf)

hormonerna kan finnas kvar i upp till 9 veckor efter abort och mf

• Anonym (förstår inte)

håller verkligen tummarna för att alla hormoner inte hunnit komma ut då.. tack för svaren.. :)

• Anonym

Ring och boka en tid för vul så fort du kan. Jag gjorde en medicinsk abort för några år sedan men var fortfarande gravid vid återbesöket efter en månad. Var tvungen att göra om aborten.
    Vill inte skrämma upp dig men det är bättre att kolla upp det så fort som möjligt. Kan ju mycket väl vara så att du har hormoner kvar, men till mig sa de att de skulle vara borta en månad efter aborten så det blev full fart när jag visade positivt på återbesöket.

• Anonym (förstår inte)

gjorde ett till gravtest idag, blev plus!!
    hoppas hoppas det bara är hormoner kvar!!!!!!!!!!!!!!
    gjorde ju min abort den 28nov

• Anonym (förstår inte)

vet inte om jag f¨tt min mens heller då jag har mellanblödningar med p-pillerna, blöder typ i en dag, blodfri nästa.. vad ska man tro??????

Med barn IGEN? Misslyckad abort eller bara hormoner..?? Blir knäpp

• Anonym

Jag tror dock du är gravid igen eller fortfarande. tycker du ska ringa gyn så fort som möjligt o få en tid till vul

• Anonym (förstår inte)

gjorde ett gravtest i torsdags som var negativt, i lördags började jag störtblöda..
    Missfall????
    ngn som varit med om detta?

• Anonym

Jag hade liknande efter mitt MA. Det visade positivt i en månad. Under denna tid fick jag tre omgångar med stora blödningar (fastän VUL sa att allt var ute) så rester kan finnas. Dessutom kan hormonspelet vara ur lag ett tag och slemhinna fortsatt byggas upp .Denna måste ut ngn gång. Håll dock koll på att du slutar blöda sen (o inte fortsätter småblöda) för det kan tyda på cystor. Inte ovanligt, men kan vara bra att få koll på ganska snart. 

• Anonym (förstår inte)

började ju blöda igen iförrgår mkt klumpar, nu blöder jag som mens ungefär..
    får se vart detta tar vägen..

• Anonym

Jag tror du hade rester kvar från aborten som kom ut nu. Inte så troligt att du skulle blivit gravid igen trots p-piller och sen få mf. Nu har kroppen själv skött om att stött ut resterna.

Svar på tråden Ett plus 1 månad efter abort!