• Anonym (...)

Vad får man för lön på hunddagis

Om man är heltidsanställd på ett hunddagis hur mkt får man ut i lön då efter skatt?

• Svar på tråden Vad får man för lön på hunddagis
  • Anonym (...)

Det är jag medveten om men tänkte att det kanske fanns någon här som jobbade på hunddagis så man kunde få en uppfattning om vad lönen ligger på.

• Anonym

Det brukar väl vara en som äger det och sedan massa muppar från samhall eller kommunen som får bidrag för att vistas där några timmar om dagen.

• Emmeliina
    Anonym skrev 2009-12-29 20:53:26 följande:
    Det brukar väl vara en som äger det och sedan massa muppar från samhall eller kommunen som får bidrag för att vistas där några timmar om dagen.
    muppar... shysst skrivet...

Ts har du fått jobb på hunddagis? du kanske kan ringa till nåt hunddagis o fråga ägaren eller så?
  • After Forever
    Anonym skrev 2009-12-29 20:53:26 följande:
    Muppar? Herregud...
  • Anonym

inte så ofta dom har heltidsanställda men man kan ha tur. jg fick ut 8tusen men det är ett par år sen.

• Anonym

Hur långt är ett snöre?
    Det beror ju såklart på vilket hunddagis det är och vad "chefen" är villig att betala dig.

Är det ett hunddagis i Svappavaara så är det troligen inte så bra betalt.
    Är det ett hunddagis i Beverly Hills är det troligen bättre betalt.

• Anonym (...)

Emmeliina: Jag har sökt en tjänst vet inte om jag får den men det är därför jag vill veta på ett ungefär hur mkt man får ut, vet att lönen inte är den bästa men om jag nu får anställningen så är jag glad över det behöver verkligen ett jobb och en inkomst.

• fjonkan
    Anonym skrev 2009-12-29 21:01:22 följande:
    Hur långt är ett snöre? Det beror ju såklart på vilket hunddagis det är och vad "chefen" är villig att betala dig. Är det ett hunddagis i Svappavaara så är det troligen inte så bra betalt. Är det ett hunddagis i Beverly Hills är det troligen bättre betalt.
    Troligtvis i Sverige kanske.............Villig att betala? Finns det inte lönesättning för dom jobben eller?
  • Anonym

Är mest som någon ovan nämde, de flesta ingår i projekt och sysselsättningsprogram via kommun och försäkringskassa. Många utbrända som har svårt att komma igång eller ut i arbetslivet igen. Lätt förståndshandikappade och utstötta yngre.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-12-29 21:06:54 följande:
    Är mest som någon ovan nämde, de flesta ingår i projekt och sysselsättningsprogram via kommun och försäkringskassa. Många utbrända som har svårt att komma igång eller ut i arbetslivet igen. Lätt förståndshandikappade och utstötta yngre.
    Vänta här nu, så de som går i något program AF har så man får pengar från försäkringskassan är utstötta personer?
  • Anonym

äh behöver det inte alls vara. jag har jobbat på 3 olika hunddagis och det har varit hundintresserade som jobbat där.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-12-29 21:09:05 följande:
    Vänta här nu, så de som går i något program AF har så man får pengar från försäkringskassan är utstötta personer?
    Nix men kan vara. Många udda typer som inte passar på vanliga arbeten eller ute i samhället som återfinns på just hunddagis.
  • Anonym

Skitlön tyvärr. Fick ut ca 9.000 i månaden för ett år sedan. Gick inte att leva på så blev bara kvar i tre månader.

• Anonym (...)

Är det ingen som vet vad lönen kan ligga på?

• Anonym

det finns udda typer i dom flesta yrken

• vindil
    Anonym skrev 2009-12-29 21:10:57 följande:
    Nix men kan vara. Många udda typer som inte passar på vanliga arbeten eller ute i samhället som återfinns på just hunddagis.
    Haha, Samhalls mecka eller?
    :)
    Men jag tror nog att hunddagis kan vara en seriös arbetsplats med riktiga anställda... eller har jag fel?
  • Anonym
    vindil skrev 2009-12-30 00:35:56 följande:
    Haha, Samhalls mecka eller?:)Men jag tror nog att hunddagis kan vara en seriös arbetsplats med riktiga anställda... eller har jag fel?
    Visst finns det några sådana, innerstockholm tex där kan det vara flera normala samt unga tjejer som jobbar timmar med att promenera hundar. Men där kan de ta högre hutpriser samt att de kan nischa sig för att få rätt kunder och kan då inte ha Samhallfolk hos sig. Men på mindre orter är det svårt att få ekonomi i det och då kommer dessa folk till bra hjälp för att ändå kunna ge riktig lön till ägaren.
  • Anonym (greta)

Tycker nog endel här i tråden verkar sitta på en hel del fördomar om samhall. Sedan att diskuteras vilka som är normala eller inte, vad pinsamt!! Vuxna människor?!!

Svar på tråden Vad får man för lön på hunddagis