• Anonym

Öppna bankkonto

Är det någon som vet någon bank där man kan öppna ett bankkonto trots betal.anmärkningar?
    Alltså bara ett vanligt lönekonto, ingen kredit?
    Har fått nej från handelsbanken och Swedbank =(

• Svar på tråden Öppna bankkonto
  • Anonym

Väldigt konstigt att du fått nekat...
    Kredit hade jag förstått, men ett vanligt konto är ju löjligt att inte få öppna.

Nordea vet jag flera kompisar som har konton på som sitter med anmärkningar.

• Anonym

Mm det tyckte jag också
    jag kunde få öppna ett konto men inte få ett kort?
    men det är ju ett kort för att ta ut mina pengar så det handlar absolut inte om någon kredit.
    Helskumt =(

• Anonym (ee)

är för att de tar ju kortavgift och vill vara garanterade på att pengarna finns till de. Nordea har att de drar 22 kr i månaden och inte en årsavgift. Iaf som jag förstått på en vän. Så testa där.

• Anonym

Kan man ha borgenär?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-12-29 21:21:53 följande:
    Mm det tyckte jag ocksåjag kunde få öppna ett konto men inte få ett kort?men det är ju ett kort för att ta ut mina pengar så det handlar absolut inte om någon kredit.Helskumt =(
    Du kan öppna konto i Swedbank och få ett vanligt electron-kort. Det kortet kostar inget heller.
    Det gjorde jag och jag har anmärkningar.
  • Anonym

Och jag fick öppna hos Nordea fast jag har anmärkningar. Ett konto får du alltid öppna, d 'r VISA som blir svårt...

• Anonym

Ok, jag hade helst velat ha swedbank och där fick jag tvärnej.
    Sa att jag hade anmärkningar och då skakade hon bara på huvudet.
    Var ingenting om electron eller något =(
    Ingen som vet om man kan öppna med borgenär?

• Anonym
    Anonym skrev 2010-01-02 14:49:04 följande:
    Och jag fick öppna hos Nordea fast jag har anmärkningar. Ett konto får du alltid öppna, d 'r VISA som blir svårt...
    Ja det sa de på handels, jag fick öppna ett konto men fick inget kort som är kopplat till kontot
  • jloide

men jag har ett visa kort ett vanligt visa men ingen kredit på det... det har jag haft sen jag va 16... å då va det ju definitivt ingen garanti att det fanns pengar på kortet, men jag kunde inte andvända med pengar än jag hade på kontot...

hade jag 56:- kunde jag inte ta ut en 100lapp,
    det hade jag många kompisar som kunde...

å jag har Nordea...
    å en Elektronkort är ju inte änns med kredit å då kan du ju bara andvända de pengarna du har på kontot...

tycker du skall gå in å prata med dem igen... å värkligen påpeka att det INTE e ett KREDITKORT du e ute efter utan bara ett Elekrtonkort eller Visa/mastercard som INTE har KREDIT beviljat på sig!!!

lycka till... alla borde väll få tillgång till ett konto å ett kort... menar de att du skall gå till banken varje gång du skall ta ut pengar då? å betala räkningarna genom dem, så dem kan ta betalt 40:- för varje räkning?? tycker personligen att det låter helt sjukt!!

BF 2010-06-25
  • Anonym (bankkvinnan)

Det beror helt enkelt på att du alltid kan övertrassera med ett kort och därigenom missbruka ditt konto. Det spelar ingen roll att du inte har kredit kopplad till kontot, om du vet hur man gör så kan du ändå "dra över" med kortet.

Sen är du kanske lite otaktisk som går in på banken och säger "Hej jag har betalningsanmärkningar, kan jag få ett VISA tack?"...

Personligen beviljar jag alltid vårt gratiskort eller Maestro för de är onlinekort, dvs de är svårare att övertrassera med eftersom köp inte kan genomföras om butikens kontakt med banken är tillfälligt bruten.

• Anonym
    Anonym (bankkvinnan) skrev 2010-01-06 13:02:28 följande:
    Det beror helt enkelt på att du alltid kan övertrassera med ett kort och därigenom missbruka ditt konto. Det spelar ingen roll att du inte har kredit kopplad till kontot, om du vet hur man gör så kan du ändå "dra över" med kortet.Sen är du kanske lite otaktisk som går in på banken och säger "Hej jag har betalningsanmärkningar, kan jag få ett VISA tack?"...Personligen beviljar jag alltid vårt gratiskort eller Maestro för de är onlinekort, dvs de är svårare att övertrassera med eftersom köp inte kan genomföras om butikens kontakt med banken är tillfälligt bruten.
    Nu sa jag ju inte så, jag sa att jag ville öppna ett vanligt lönekonto så gick vi och satte oss då bad hon om mitt leg och sa att hon skulle göra en vanlig kreditkoll och då vart jag lite paff eftersom jag just bad om ett kort utan kredit.
    Då var jag up-front och sa at tjag har anmärkningar
Svar på tråden Öppna bankkonto