• Anonym (sert)

Redo för utsättning - SSRI

Hej tänkte rådfråga er experter...

Har ätit sertralin (50mg) i drygt 8månader och vill så gärna sluta. Började med dem pga att livet var lite upp o ner, var nedstämd och väldigt argsint o trött. Min läkare sa att dessa skulle motverka tröttheten o stressnivåerna så jag skulle kunna hantera min irritation. Och jag måste säga att pillrena har verkligen gjort sitt.

Men det känns inte okej att fortsätta... Vill inte äta dessa i "resten av livet"...

Prövade att sluta rakt (i tvådagar) av men blev supertrött och brusade upp för minsta lilla -mitt humör är inget att leka med =(

Om man känner av utsättningssymptom är man inte redo att plocka bort dem då? Ska till läkaren i mitten av januari, men han pratar väldigt "lätt omkull mig" så vill få lite mer kött på benen först, och eventuellt ha trappat ut dem då?

• Svar på tråden Redo för utsättning - SSRI
  • Anonym

Du ska ju trappa ner sakta, annars blir man ju dålig.

• Anonym (sert)

Jo jag vet...

Men när jag började åt jag 25mg i tre dagar och sen 50mg. Äter en ju en låg (lägsta) dos... Men får väl börja dela tabletterna. Men hur länge? Om jag blir ett monster hur länge ska jag ge det????

• Anonym

Jag trappade ner i två veckor och sedan gav jag det tre veckor med utsättnngssymtom som bara blev värre och värre innan jag gav upp och började äta igen.

Nu måste jag sluta pg graviditet och planerar att trappa ner i 6-8 veckor.

• Anonym

Jag har försökt sluta flera ggr, men har fallit tillbaka och blivit dålig.
    Jag åt 50 mg och sista gången trappade jag ner under 3 månader för att göra det riktigt sakta.

Funkade inte.

Slutade tvärt och blev SÅÅÅÅ dålig.

• Anonym (sert)

Anonym nr 3, hur många mg äter du?

Anonym nr 4, blev du dålig men slutade ändå, eller fick du börja äta igen?

• Anonym

Jag blev så dålig så jag började igen. Jag kommer nog äta dom hela livet.

Svar på tråden Redo för utsättning - SSRI