• MissLi­llan
    Äldre 29 Dec 22:50
    7593 visningar
    15 svar
    15
    7593

    vart kan man köpa en sovpåse?!

    Ja vart finns det att köpa?

  • Svar på tråden vart kan man köpa en sovpåse?!
  • Äldre 29 Dec 22:52
    #1

    Jag har köpt en på Jättekul i Lund alldeles nyligen. Det finns nog på fler ställen där man säljer babygrejor typ babyproffsen osv

  • Äldre 29 Dec 22:52
    #2
  • Äldre 29 Dec 22:53
    #3

    Menar du sovsäck? I så fall har bl a Jysk såna.

  • MissLi­llan
    Äldre 29 Dec 22:53
    #4

    ÅÅ tack har jag inte ens tänkt på!! Kollade på lindex å hm men hittade ingen.
    tack tack


    Koffie skrev 2009-12-29 22:52:18 följande:
    Jag har köpt en på Jättekul i Lund alldeles nyligen. Det finns nog på fler ställen där man säljer babygrejor typ babyproffsen osv
  • Äldre 29 Dec 22:56
    #5

    Vi köpte en åkpåse i Ullared. Kostade 200:- och är superbra och gosig. De billigaste jag har sett annars har kostat runt 700:- så för mig lönade det sig att åka till Gekås bara för den saken. Var där när jag väntade mitt första barn och shoppade loss :)

  • MissLi­llan
    Äldre 29 Dec 23:29
    #6

    nej sovpåse= pyjamas till nyfödda

  • Äldre 29 Dec 23:31
    #7

    www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=247913&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

    jag köpte den här sovpåsen till min son. han tycker att den e bra och den känns så himla mjuk.

  • Miss Maya
    Äldre 29 Dec 23:32
    #8

    Ikea har också.

  • Knastr­oll82
    Äldre 29 Dec 23:43
    #9

    Lindex brukar ha, vid pyamasarna för nyfödda, men olika butiker har olika sortiment.

    Annars har jag hört att ellos sovpåsar ska vara bra.
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=246419&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

    Tips
    När du köper sovpåse kan du köpa på tok för stor storlek, jag köpte 74 åt min kille när han egentligen hade 52. Blir bara rymligare och gosigare.

  • MissLi­llan
    Äldre 29 Dec 23:55
    #10

    Fast jag har varit på 2 lindex och tror inte de har det i vår kollektionen. Synd. Kan heller inte besälla då jag tänkte ge bort den i morgon. Men ska kolla på babyproffsen. Knastroll82 skrev 2009-12-29 23:43:51 följande:


    Lindex brukar ha, vid pyamasarna för nyfödda, men olika butiker har olika sortiment. Annars har jag hört att ellos sovpåsar ska vara bra. www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx Tips När du köper sovpåse kan du köpa på tok för stor storlek, jag köpte 74 åt min kille när han egentligen hade 52. Blir bara rymligare och gosigare.
  • Knastr­oll82
    Äldre 30 Dec 00:02
    #11

    Förresten, polarn och pyret brukar ha, men de är ju ganska dyra.
    Dessutom tycker jag personligen att knäppningen förstör hela idén med sovpåse...

    www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetails.aspx&productidentifier=60019712&colorid=2504629&sectionid=clothes&subsectionid=underwear

  • MissLi­llan
    Äldre 30 Dec 00:03
    #12

    hmm vad menar du då? vad är det som förstör med knäppningen?


    Knastroll82 skrev 2009-12-30 00:02:02 följande:
    Förresten, polarn och pyret brukar ha, men de är ju ganska dyra. Dessutom tycker jag personligen att knäppningen förstör hela idén med sovpåse... www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetai...
  • Knastr­oll82
    Äldre 30 Dec 00:06
    #13

    Det enklaste är ju när det är knytning längst ner, så man slipper fippla med knappar i mörkret. Bara att dra ihop, slå knut och klart. Dessutom blir det lätt små glipor där kall luft kan smita in mellan knapparna.
    Det var mest därför vi valde att ha sovpåse till sonen, för att slippa knappar, men även för att det var bekvämt för honom.

  • MissLi­llan
    Äldre 30 Dec 00:08
    #14

    ja det är klart tack för tipset! får se om jag hittar nån.


    Knastroll82 skrev 2009-12-30 00:06:22 följande:
    Det enklaste är ju när det är knytning längst ner, så man slipper fippla med knappar i mörkret. Bara att dra ihop, slå knut och klart. Dessutom blir det lätt små glipor där kall luft kan smita in mellan knapparna. Det var mest därför vi valde att ha sovpåse till sonen, för att slippa knappar, men även för att det var bekvämt för honom.
  • Äldre 17 Apr 12:16
    #15

    Jag har åkpåsar i olika mönster och färger
    www.facebook.com/Sulles00

Svar på tråden vart kan man köpa en sovpåse?!