• FinastE2010

Skum "fyrkantig" form på magen med en grop vid naveln?

Ja alltså min mage ser ju helskev ut, det buktar ut MYCKET på sidorna ser ut som magen är "fyrkantig" men precis vid naveln är det som en skål/grop ner. Blir lite nojig barnet ska "trycka ut" så de små sträcken blir stora bristningar. Kan huden spricka upp av den anledningen, att barnet trycker så extremt mkt på ett ställe och så det verkligen buktar ut och är spänt något enormt?

Bebis var senast ruckbar och låg med huvudet ner, men ligger han verkligen ner med huvudet nu då när magen ser så skev ut? Iof inget som man kan svara på bara sådär, men om någon annan haft en så skev form på magen?

• Svar på tråden Skum "fyrkantig" form på magen med en grop vid naveln?
  • backfired

Jag är i vecka 35 och min mage ser ut precis sådär nästan hela tiden. Jag var också orolig över om bebis låg åt fel håll men min barnmorska lugnade och sa att den ligger med huvudet nedåt, rumpa ut på ena sidan och sen ben tvärs över magen så fötterna hamnar på andra sidan :) Så det kanske är så din också ligger.

Däremot vet jag inte något om det där med bristningar, jag sitter fortfarande här och håller tummarna för att slippa.

• FinastE2010
    backfired skrev 2009-12-30 09:03:41 följande:
    Jag är i vecka 35 och min mage ser ut precis sådär nästan hela tiden. Jag var också orolig över om bebis låg åt fel håll men min barnmorska lugnade och sa att den ligger med huvudet nedåt, rumpa ut på ena sidan och sen ben tvärs över magen så fötterna hamnar på andra sidan :) Så det kanske är så din också ligger. Däremot vet jag inte något om det där med bristningar, jag sitter fortfarande här och håller tummarna för att slippa.
    Okej, tack för svaret! Ja jag ska ju till bm på tisdag så då får man väl kanske veta. :) Ja fan bristningar har dykt upp lite där jag tidigare hade tunn ärrvävnad på magen. :/ Så hoppas det inte spricker upp och sprider sig på friska huden. Usch så jävla fult..
Svar på tråden Skum "fyrkantig" form på magen med en grop vid naveln?