Bioligiska pappan bryr sig inte
Hej!
Jag har en son på tre år, jag flyttade ifrån hans pappa när min son var fyra månader gammal. När sonen var fem månader så träffade jag en ny.
Efter det så slutade hans riktiga pappa höra av sig. Jag pratade med han gång på gång och sa att han måste hålla kontakten om han ville ha han nånting sen när han blir äldre. Men han sa bara jaja ungefär.
När sonen var två år så hade han träffat han två gånger på ett år, när han fyllde år och när det var julafton, han lämnade en present var här oss hos en halvtimme ungefär sen for han, prata inte ens med pojken.
Nu när han är tre så har det varit lika lite, en gång det var när han fyllde år, denna jul skickade han ett sms och fråga om han behövde nå speciellt, jag blev så irriterad så jag svarade inte ens. Han hörde inte av sig nå mer heller.
Jag ringde till han igår, o fråga vad han tänkt egentligen, han sa att han var intresserad av sonen och han har tänkt att han ska han var tredje,var fjärde eller åttonde helg, fick jag till svars.
Jag frågade hur han har tänkt det, eftersom sonen inte ens vet vem han är, och pappan känner ju inte ens pojken.
Jag har heller inte berättat nånting för pojken att han har en pappa någon annanstans eftersom pappan ändå inte brytt sig. Pojken ser ju min sambo som hans pappa och det är ju inte så konstigt, han har ju vare me länge.
Han vill inte ge mig ensam vårdnad, jag tyckter att det ska vara enklare, eftersom vi inte har nån kontakt, men han vägrar, han skulle kolla upp vad ensam vårdnad innebär.
Vad fan ska jag göra?