Ja, det var ju inte meningen att starta ett onödigt tjafs här, men om jag vill baka minst 50 rullrån som jag vet finns recept på, (tror tom det är 80 st det blir från receptet). Då känns det lite fånigt att 4,5,6dubbla ett recept som i grunden för 12 st innehåller 3 st äggvitor. Det blir löjligt många äggvitor för ett enkelt kakrecept som kanske inte ens innhåller ett, åtminstonde inte 15-20 st.
Och nja...jag uppskattar när jag får svar på frågor i tråden, däremot lite trött när det kommer lite orelevanta svar. Som dessutom inleds med en underton som inte känns helt...jaa, vad ska man säga? Då syftar jag på: "på ingen tid alls". Som om att du ville sätta dit mig lite, att jag var lat eller okunnig eller nåt annat.
Hade inte den käcka lilla "där fick du"-slutklämmen kommit med länken som du gav så hade jag förmodligen inte gått i gång. Nu har vi båda gått i gång, och det är ju bara onödigt. Hade inte hänt i verkliga livet, gissar jag. Typiskt FL-tjafs och jag anser oss båda skyldiga och jag tycker det är dags att lägga ner detta nu.
Gott Nytt.