• Bilkudde

Bus i hemmet???

En släkting till mig är utomlands och firar sin 50årsdag. Vi här hemma som inte fick äta tårta på hogtidsdagen har tänkt att busa lite i deras hus tills de kommer hem.
    Är det någon av er som har några bra tips på roliga bus??

Det behöver inte vara uppenbara saker, men det måste vara saker som man skrattar åt, inte något som skrämmer.

Har en fundering på att låta det se ut som att tomten har bott i huset under tiden de var borta... hmm...

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Bus i hemmet???
  • Disela

När vi var mindre busade jag och brorsan ganska friskt med våra föräldrar. Vet inte riktigt vad du är ute efter, men vi bytte ut salt mot socker i sockerskålen, tejpade för vattenkranen så det sprutade vatten åt massa olika håll, gömde alla skor så de fick leta som galningar, ja sånna saker.. Vet som sagt inte riktigt vad du är ute efter.

• Bilkudde

Tack!
    Alla tips mottages tacksamt!

Är ute efter inspiration.
    Vill skoja till hemkomsten lite.

• Girlinthecity

Förlåt om jag är nagativ här, men vet ni att släktningen kommer att uppskatta det där? Personligen hatar jag sk bus och har aldrig förstått iden med dem. Men OM nu släktingen inte skulle vara som ja, kör på =)

Tomteiden tyckte jag var lite gullig.

• Bilkudde

Tack för omtanken
    och ja personen är väldigt skojfrisk själv.
    Annars hade jag aldrig gjort något.
    Tycker dock att det är viktigt att det inte är något elakt utan något roligt som får en att flina, annars är det inte skoj!

• Stjärnstoft

Det här är kanske lite väl....
    men jag hörde om en familj där man fyllt hela hallen med muggar/glas/byttor/plastmuggar osv som var fyllda med vatten.
    För att alls komma in var man tvungen att tömma hallen.
    Men det är kanske lite elakt

• nickefiki
    Stjärnstoft skrev 2009-12-30 15:50:41 följande:
    Det här är kanske lite väl....men jag hörde om en familj där man fyllt hela hallen med muggar/glas/byttor/plastmuggar osv som var fyllda med vatten.För att alls komma in var man tvungen att tömma hallen.Men det är kanske lite elakt
    Jag skulle absolut inte vilja komma hem från en resa och möta detta. Då är man ju trött. Tomteidén är bra!
  • Girlinthecity
    Girlinthecity skrev 2009-12-30 12:12:58 följande:
    Förlåt om jag är nagativ här, men vet ni att släktningen kommer att uppskatta det där? Personligen hatar jag sk bus och har aldrig förstått iden med dem. Men OM nu släktingen inte skulle vara som ja, kör på =)Tomteiden tyckte jag var lite gullig.
    Jag skulle inte ens flina åt att någon över huvudtaget varit i mitt hem när jag var borta, än mindre om alla mina skor var gömda.
Svar på tråden Bus i hemmet???