• Anonym

Hjälp! Hyran blir ej betald i tid!!!!!

Pga dålig planering och klanterier från min sida blir hyran sen!!!

Hyran för januari ska vara betalad sista december, alltså imorgon. Klantig som jag är betalade jag den IDAG. Den blir betald den FJÄRDE!!!!! Vad händer nu? Är ALDRIG sen med räkningar annars så jag vet inte varför jag klantade till det såhär!!

• Svar på tråden Hjälp! Hyran blir ej betald i tid!!!!!
  • Panthera leo

Det händer ingenting! Har alltid betalat mina räkningar den sista och ingen har jagat mig för det .

Så slappna av och ha ett riktigt gott nytt år!

• Fia86

Håller med föregående. Och om du ändå är nojjig, ring till hyresvärden och förklara läget. Jag kan i princip lova att de kommer att vara tillmötesgående.

• hammoleket79

Det händer nog inget. Som mest kan de lägga på lite dröjsmålsränta som kommer på nästa räkning (brukar inte vara mycket).

• Anonym

Försökte ringa hyresvärden men han är på semester! Återkommer på onsdag!
    Men det kanske inte gör någonting, det är ändå röda dagar och sånt nu så de är kanske lite förståendr?

• Anonym

Jag betalar ofta nån dag för sent av ren lathet...

Händer inget...

• Fia86
    Anonym skrev 2009-12-30 14:53:17 följande:
    Försökte ringa hyresvärden men han är på semester! Återkommer på onsdag! Men det kanske inte gör någonting, det är ändå röda dagar och sånt nu så de är kanske lite förståendr?
    Jag har varit sen vissa gånger men räkningar och det har ALDRIG hänt något.. Så länge man inte fått någon påminnelse så blir det ju inte dyrare heller.. Klart de har förståelse! De hinner säkert inte ens upptäcka att du varit sen med betalningen..
  • Judy

Du kan inte bli vräkt pga det. Däremot brukar hyresföretag vara ganska snabba med att skicka påminnelser eller krav, men det är inte risk att man blir vräkt, då krävs nog minst 2 veckors försening. Så ta det lugnt!

• Waldo

Man räknar alltid med någon dags felmarginal.
    Vem som helst kan bli någon dag sen utan att det genererar påminnelse.

Sätts det i system att alltid vara en vecka eller två försenad med hyran blir det ett annat läge.
    Men man har förståelse för att folk kan få kräksjuka eller att det kommer en röd dag emellan eller att man helt enkelt glömmer det

Själv har jag ordnat med autogiro på hyran så jag behöver aldrig bry mig, den betalas i tid oavsett om jag glömmer eller ej

• longing for you

Har du betalt via internet? i sånt fall kommer det stå hos dom, att du betalade idag, även om pengarna inte kommer till dom förän efter helgen.

• BabyJia

Tror knappast att de händer nånting...dem tar garanterat hänsyn till att de e nyårshelg osv.

• Anonym (Lugna puckar)

Du kan vara lugn. När jag gjorde lumpen glömde jag betala hyran och åkte sen på övning i två veckor. När jag kom hem låg två brev från Intrum Justitia om obetald hyra. Jag vart lite svettig men ringde dem och förklarade läget. De sa att det är ingen fara, bara jag betalar direkt. Kostade väl 300 kr extra tror jag men nån vräkning var det aldrig tal om.

Svar på tråden Hjälp! Hyran blir ej betald i tid!!!!!