Slut på linsvätska, affären stängd - tips??
Vad gör man med linserna om linsvätskan är slut?? Finns det nåt knep man kan ta till?
/Jonna
Vad gör man med linserna om linsvätskan är slut?? Finns det nåt knep man kan ta till?
/Jonna
I värsta fall kan man ju lägga dem i kokt och avsvalnat vatten.
Jag skulle nog låtit bli att ta ut dem och sovit med dem en natt.
Eller så kan du lägga dem i vanligt vatten om du har glasögon och skälja dem i lindvätska när du köpt det.
Ha ha, jag skriver illa på söndagar!
Apoteket har linsvätska. Annars skulle jag sova med dem på tills imorgon.
Natriumklorid...
Koka eget (salt och vatten)
Att ha dem i vatten torkar ut linserna...
Själv har jag månadslinser jag inte behöver ta ut alls. Jätteskönt! Jag tänker knappt på att jag har linser. Skaffade dem innan jag skulle ha Milla för att jag ville slippa krånglet med linser eller glasögon på BB.
Usch, jag gillar inte att sova med linser! Ser typ inget dan efter... Men de som är gjorda för att inte ta ut, hur är de? Blir de inte sådär "saggiga"?
Om man kokar eget saltvatten, vilka proportioner då tro...?
Tack för era svar
Ja, natriumklorid kan funka - men det rengör ju inte linserna direkt = risk för infektion.
Du kan inte gå utan linser imorgon då?
Jag är stormförtjust i endagslinser, perfekt så slipper man tänka på rengöringsvätska!
Dygnet-runt-linser!!!
Gud vad smart!! Som att ha perfekt syn! Man byter 1g/mån... om man vill kan man ta ut å rengöra i lite linsvätska å sen ploppa in igen...
Dem är hårdare än vanliga linser, men känns inte!!
Bättre än endags-linser då man slipper ta ut å stoppa in å man ser om man måste upp på natten!
*frälst*
Ska spana in de där dygnet runt linserna tror jag. Fast rent spontant känner jag ju att man borde låta ögonen vila lite emellanåt... men jaja.
Jo, jag har glasögonen på i helgen. Hittade en liten slatt linsvätska tillslut... Tre nätter med linser klarar jag inte.
/Jonna