• caesar

Billiga Hotell i London???????

Hej

Kan nogon hjälpa oss att rekomendera ett bra billigt hotell som ligger centralt i London?

Vi ska nämligen dit på vår första bröllops resa och fira 5 års bröllopsdag i februari.

Vi har flyg klart och musikal biljätter klara men inte boende.
    Vi letar och letar men hittar inte.

Så svårt. man vill ju ha billigt just för man ska ju bara sova där och lägga pengarna på shoping och upplevelser.

Så snälla har ni någon idee ov någt bra, centralt och biligt hotell?

• Svar på tråden Billiga Hotell i London???????
  • Cinnamon girl

Svenska sjömans kyrkan är bra i pris!

• Froggis

Vi brukar bo på Royal National. Ligger centralt vid Russel Squere (kommer ni från hetrow går dessutom t-banan raka vägen utan byten,suveränt!)

Obs du får absolut vad du betalara för..stooort hotel,ganska otrevlig personal som knappt fattar engelska. Men rena o okej rum, och som sagt det är LÄGET som gör att man bor där.

http://www.hotelsclick.com/indexc.php?country=United_Kingdom&city=London&hotel=Royal_National&hotel_id=4785&language=en&from=2009-12-09&to=2009-12-13&pax=4

• Dee Why

Tavistock hotel. Bra service, bra pris, centralt. Ligger också vid Russel Square med t-bana ända till Heathrow. Buss utanför hotellet som går till området där alla musikaler går (hjärnsläpp, minns ej vad området heter...).

• Bling1975

www.accorhotels.com

Ibis har ett rätt billigt hotel vid Euston med gångavstånd till Oxford street. Det är enkelt men rent och fräscht med ok frukost för under 1000 natten. Många billiga hotell kan annars vara riktigt äckliga i London.

Stitch längtar efter Lilo
  • Heranell

Kolla gärna omdömen på hotell på hotels.com. Alltså, Londonhotell kan ju vara hur sunkiga som helst. Sista resan bodde vi på Mornington Hotel precis norr om Hyde Park, mitt på ungefär. Bra läge, inte toppmodernt, men det fanns allt man behöver och var rent. hyfsad frukost också. jag bokade via Coop hotellpremie, men jag tror inte att de har det hotellet numera. Annars är det ett bra alternativ, 3 nätter för 254 pund. Nästa resa (april) ska vi bo på ett hotell i East Putney, inte särskilt centralt alls, men det ska bli mysigt att se en annan del av staden.

• evaoregon
    Heranell skrev 2010-01-19 16:39:27 följande:
    Kolla gärna omdömen på hotell på hotels.com. Alltså, Londonhotell kan ju vara hur sunkiga som helst.
    Ja, de kan vara väldigt dåliga...  Jag känner de som bott på Londonhotell där det växt svampar i badrummet...  {#lang_emotions_frown}

En annan sida att kolla omdömen på är tripadvisor.  Håller helt klart med om att det är bra att kolla omdömen innan man bokar.

Länk

www.tripadvisor.com/Hotels-g186338-London_England-Hotels.html
  • Elli47
    evaoregon skrev 2010-01-19 18:35:11 följande:
    Ja, de kan vara väldigt dåliga...  Jag känner de som bott på Londonhotell där det växt svampar i badrummet...  En annan sida att kolla omdömen på är tripadvisor.  Håller helt klart med om att det är bra att kolla omdömen innan man bokar.Länkwww.tripadvisor.com/Hotels-g186338-London_Eng...
    Oj, svamp i badrummet kan inte vara särskilt nyttigt... om det inte går att steka svamparna förstås...
  • Heranell

Det värsta var nog när toa och badrum låg flera trappor upp, dessutom gick det inte att spola i toan, så man fick fylla en hink i badkaret och hälla i fort så att allt åkte med... eller när en toalett låg vägg i vägg med vårt rum. På den toan fanns en fläkt som dundrade hur mkt som helst och på nätterna satt det nån där och rökte hasch och hade fläkten på hela tiden...

Sen finns det ju frukost och frukost. Jag är glad om det finns nåt mer än vitt rostbröd, juice, te och sylt...

• caesar

vi har bokat och betalt nu.
    Håll tummarna att det blir en romantiskt första bröllopsresan vi tar och firar 5 års bröllopsdag.

Dover hotel blev det nära vicktoria station.

enda dom flästa klagade på va att det inte fans någon hiss.
    men det är ju inget viktigt för vi har ju inte så tunga väskor.

hoppas att det är bra.

tack för all hjälp.

• Heranell

Hoppas ni får en bra vistelse i London, min favoritstad alla kategorier! Bodde där i två år under sent 80-tal och har varit tillbaka många gånger (med ett låååångt uppehåll på 12 år mellan 97 och 09), nu ska jag åka en gång per år fortsättningsvis tänkte jag. har ni varit där förut?

• caesar
    Heranell skrev 2010-01-20 16:11:32 följande:
    Hoppas ni får en bra vistelse i London, min favoritstad alla kategorier! Bodde där i två år under sent 80-tal och har varit tillbaka många gånger (med ett låååångt uppehåll på 12 år mellan 97 och 09), nu ska jag åka en gång per år fortsättningsvis tänkte jag. har ni varit där förut?
    Ja vi har varit där en gång inna, det va helt underbart.
    Vi va där första året vi va tillsammans och hälsade på en gammal
    arbetskamrat som bodde där. Så vi passade på att göra alla det flästa
    turist saker då så nu kan vi ta det lite lugnare och bara mysa.
    Det är 9 års sen i höst som vi va där. Va tiden går fort.
Svar på tråden Billiga Hotell i London???????