Normalt att vara så orolig som gravid?
Jag är gravid i vecka 16, och graviditeten är verkligen planerad och väldigt önskad. Problemet är att jag har så svårt att glädjas över att jag är gravid, har överhuvudtaget svårt att ta in att jag faktiskt har en bebis i magen. Hade föreställt mig att det skulle vara som att konstant sväva på små rosa moln, men så är det inte riktigt.
Tvärtom så oroar jag mig att något är fel på barnet, för inte kan det gå bra för mig liksom. Har sett att allt ser bra ut på nupp för nästan fyra veckor sen, men kan ändå liksom inte acceptera att allt är som det ska. Dagarna efter var jag superglad och lugn, men sen kommer oron igen. Tog dessutom influensavaccinet för några veckor sen, enligt läkares och bm:s inrådan, och trots att jag egentligen vet att det inte är någon fara inbillar jag mig att jag nu har förstört allting. Orkar inte gå omkring och ha dåligt samvete över saker som egentligen inte alls är fel. Har egentligen ingen grund för min oro, det vet jag ju, magen molar och allt tyder på att allt går framåt.
Någon som känner igen sig? Blir det bättre senare, att man då kanske förstår lite mer att det faktiskt blir en liten bebis av graviditeten?