• Anonym (v.21)

Gravid och knip i magen...

Är gravid i v.21 och har under dagen haft en väldig knip i magen, ömmar liksom hela tiden. Även ett par toabesök har varit nödvändiga... Varit orolig i magen sen en vecka drygt...
    Tror ni detta har med graviditeten att göra??? Bör jag vara orolig???
    Ringde till kk akut då min bm inte jobbar idag och berättade som det var, berättade att jag den sista tiden även haft det väldigt jobbigt på jobb med mobbningliknande händelser och att jag mått dåligt pga detta. Dom tyckte att jag skulle avvakta och försöka ta det lite lugnt och vila...

Är så rädd att det kanske beror på min bebis...
    Vad tror ni???

• Svar på tråden Gravid och knip i magen...
  • Anonym (Mia)

Hej

Jag hoppas det inte är ngt. Jag är i v 26 och får ont ibland, har diaréer men sen försvinner det..., tror mkt det är stress som påverkar mig... men lita på dig själv... om du är orolig åk in.... känner du bebben slå???

• Anonym (v.21)

Jo, jag har känt av lillen sparka...
    Hur får du ont??? Är det som knip??? Jag känner att det typ kniper hela tiden... Svårt o förklara...

• Anonym (v.21)

Fler som tror nåt???

• Anonym

tycker du ska ringa sjukvårdsrådgivningen om du är orolig ..

• Anonym (Mia)

ja typ knip... som om trycker hårt ibland o inte släpper taget...

• Anonym (v.21)

Hej allihopa!!! God fortsättning på er

Ville bara berätta att magknipen har försvunnit nu, tror det var mycket med stressen på jobb att göra. Dagen då jag skrev detta inlägg ringde jag till kk akut igen och dom sa att om jag var orolig så kunde jag komma dit men risken var att jag fick sitta där halva natten. Jag tog chansen och åkte dit men satt och väntade i ca 4 timmar på en jourläkare som tyvärr hade väldigt mycket att göra med operationer och förlossningar så efter 4 timmar åkte jag hem och la mig... På morgonen kände det genast bättre och lillkillen sparkade hela natten igenom, min man fick en liten spark på kinden så då kändes det oxå genast mycket bättre.
    Har haft lite spänningar i magen men det kommer oftast när jag varit igång ett par timmar på jobb o så men det e väl normalt???
    Tänkte jag skulle ringa bm på måndag och prata lite med henne...

Tycker ni jag gjorde fel som gick från kk??? Skulle jag väntat o verkligen kollart upp det????

Svar på tråden Gravid och knip i magen...