• Anonym

Yasmine+akne

Ni som ätit yasmin, har ni blivit av med ev finnar? Isåfall, hur lång tid cirka tog det innan det började bli bättre? Mådde ni bra för övrigt?

• Svar på tråden Yasmine+akne
  • Anonym (suck)

Om du läser igenom lite trådar om skydd, så kommer du att inse att du nog ska byta p-metod alternativt p-pillersort. Yaz och yasmin är alltså de p-piller som är de allra farligaste. Kolla artikeln i AB och Expressen också. Detta är INTE skrivet för att skrämma dig. Men alla borde få reda på detta. Det finns ofarligare alternativ. Och är det "bara" för finnarna du äter finns det annan medicin. Du är säkert jättesöt ändå för övrigt. ( Men fattar att det är jobbigt)

• Anonym

Har ätit Desolett innan i 12 år och då var de de farligaste, så känner mig inte så orolig. Tror man bör vara orolig om man har riskfaktorer, är överviktig och rökare. Jobbar inom sjukvården så vet vad jag ska vara uppmärksam på ;) Men tack ändå för omtanken. Akne när man är över 30 är inte kul :(

• Anonym (suck)

De som dött, fått proppar, stroke har oftast INTE riskfaktorer. Eftersom de med riskfaktorer inte får piller utskrivna. Men kan man symtomen på stroke kan man ju behandla i tid å andra sidan. Nej, akne vid trettio kan inte vara kul. Jag hade inte speciellt mycket acne som tonåring, men har haft det till och från sen och vet nu att jag har rosacea. Ser hemsk ut ibland. Äter antibiotika emellanåt, men inte heller så kul.

• Anonym

Ok :(
    Man är alltid villrådig med läkemedel. Och så har jag upptäckt att man blir räddare med åren oxå.

• Chris Cross

När jag åt Yasmine försvann mina finnar som jag alltid haft på ryggen. Det blev jättefint!!! Tyvärr fick jag alltid innan mens som acne-liknande utslag, ca 5 stycken ungefär. De satt antingen på kinden eller på låret.

Jag åt pillren i nästan ett år och finnarna på ryggen försvann nog ca efter en månad skulle jag tro, och kom tillbaka ca en månad efter pillerstopp.

• Anonym (dog nästan)

Fick en stor blodpropp i lungorna, hade jag inte skyndats till sjukhuset hade jag dött.
    Finns ingen historik i min fam med propp eller hjärtproblem.

Finns jättemånga kvinnor som dött av Yasmin.

Jag är seriöst orolig för dig

Svar på tråden Yasmine+akne