Emmaljunga city cross liggdel??!
Vi har hamnat i ett dilemma som jag hoppas någon kan hjälpa oss med. Vi har valt vagnen Emmaljunga City Cross, så far so good... Men sen då? Vi kan inte bestämma oss angående liggdelen! Ska man ha:
Vi har hamnat i ett dilemma som jag hoppas någon kan hjälpa oss med. Vi har valt vagnen Emmaljunga City Cross, så far so good... Men sen då? Vi kan inte bestämma oss angående liggdelen! Ska man ha:
vi hade en hårdlift!
och jag är jättenöjd och kommer absolut att ta det igen om det blir fler barn för oss!
fördelar:
*man kan nyttja sittdelens suflett som går att dra ända ner dvs du kan mörklägga när bebisen sover och det är bländade sol eller det blåser.
*du kan nyttja sittdelens myggnät
*du kan alltid ta med dig din sovande bebis överallt. in på fik där inte barnvagnar tillåts osv
citykorgen har inga fördelar gentemot liftarna som jag kan se.
(möjligtvis snyggheten då, det beror ju på vad man tycker, men det känns som mindre viktigt jämfört med det jag räknade upp )
Vi hade citykorg och var jättenöjda! Den har ju en egen sufflett och alltså inte samma som till sittdelen, vilket gör att man har en fräsch och inte så solblekt liggdel till nästa barn om man har tänkt att ha samma vagn. Funkade bra att lyfta bort från vagnen och använda som säng om vi sov borta, eller om sonen sov när vi kom hem och jag ville ta upp honom i lgh.
City korgen går ju oxå att bära med sig, inte lika smidig kanske men vi har tagit med oss den in bara "knäppa" loss och lyfta med sig...
Tack för alla svar! Det verkar ju som att citykorgen är lite mer rejäl och så är det ju roligt med ombyte mellan liggvagn och sittvagn Men är det någon som vet om man får plats med en mjuklift i citykorgen?
Har för mig att det är väldigt tajt med mjuklift i korgen. Men korgen i sig är super även utan mjuklift. :)
vi har citycrossen med citykorg men vi har inte hunnit använda den ännu(bf 26/1) och vi valde citykorgen pga. liften såg så liten och trång ut med tanke på att det blir en vinterbebis, citykorgen är "högre upp"vi är båda ganska långa. Dessutom har ju citykorgen egen suflett så den riskerar inte att bli lika blekt. Citykorgen har ju "bärremmar" som är gömda i fickor på sidorna och den är jätte enkel att knäppa lös från chassit :) Har bäddat med lammskinn och en tunnare fleece åkpåse som jag sytt själv. Jag är iaf övertygad om att det är rätt vagn för oss.
emmaljunga har ingen mjuklift numera. de har quaddroliften, hårdliften och citykorgen. quaddroliften fungerar som en mjuklift, men har även funktionerna cocoon (den går bra att ha i citykorgen som du undrade över) samt åkpåse och sittdyna. jag skulle helt klart valt en quaddrolift, den har man störst använding av sen.