• Simben

hur ladda batteriet på en denver mp3-spelare?

Hej..är helt blåst när det gäller teknin och mp3-spelare..nu fick bonus en denver mp3-spelare i julklapp som det står att den klarar spela i 4 timmar...men ingenstans står hur man laddar ström i den? laddar den av sig själv eller hur i hela friden gör man? fanns ju bara med den usb-kabeln som man har till datorn och sen hörlurar...och ingenstans står det hur man laddar i bruksanvisningen heller? så snälla...finns det nån här som vet vad jag pratar om och som kan hjälpa mig?

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Svar på tråden hur ladda batteriet på en denver mp3-spelare?
  • Simben

så om man ska utomlands tex så måste man ha dator med sig för att kunna ladda den? låter inget bra det för vi har ingen bärbar dator som man kan ha med sig eller om man ska ha den med sig så är den slut så är den då alltså?

• Simben

kan man köpa till laddare som man laddar via vanligt kontaktuttag tro????

• Solian

Antingen laddar man via USB-uttaget i datorn, det går en svag ström via USB-uttaget. Laddning på detta sätt kan därför ta några timmar.

Eller så köper man en laddare på t.ex. Clas Ohlson eller liknande som gör att man kan ladda via vanligt vägguttag, vilket går snabbare.

T.ex. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=47188282 

• Simben
    Solian skrev 2009-12-31 12:44:09 följande:
    Antingen laddar man via USB-uttaget i datorn, det går en svag ström via USB-uttaget. Laddning på detta sätt kan därför ta några timmar.Eller så köper man en laddare på t.ex. Clas Ohlson eller liknande som gör att man kan ladda via vanligt vägguttag, vilket går snabbare.T.ex. www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=471... 
    tack då ska vi köpa en sån
    då kopplar man usb-kabeln ihoo med laddaren och sen mp3-spelaren i andra änden?
    konstigt dom inte kan skriva hur man gör i användarboken...dålig stil tycker jag...för nån som mig så är det ingen självklarhet iallafall.
  • Solian

Du kopplar den medföljande USB-kabeln till MP3-spelaren i ena änden och istället för att sticka in andra änden i USB-kontakten i datorn så sticker du in den i laddaren (som ni får köpa). Sedan sticker ni laddaren in i ett vägguttag.

Det ger sig när du ser hur laddaren ser ut.

• Simben

Tack ska absolut köpa en sån förstår hur du menar tror jag och det var så jag försökte beskriva det oxå

• Jwana H

Hej..Jag undrade hur gör man för att det ska funka..Jag har köpt en mp3 igår o hade sckikat några låtar.. Men det funkar inte att lisna på den..Jag har också laddat den på samma sät som ni sa..Me problimet ä bara att de funkar inte..Eller att det ä jag som kanske kan inte fixa de????Kan någon hjälpa mig snälla!!

Svar på tråden hur ladda batteriet på en denver mp3-spelare?