• Konungabarn

Vilka blöjor är billigast men bra?

Hejsan! Väntar ut min lill* om några veckor och har kollat på blöjor och sånt, men oj vad dyrt det är tycker jag,,{#lang_emotions_undecided} Undrar om jag kan få lite förslag på billiga men självklart bra blöjor också?
    Mvh**

• Svar på tråden Vilka blöjor är billigast men bra?
  • badplats

Huggies kostar ett par kronor mindre än pampers eller libero, köpte ett sånt paket för någon vecka sen men tycker inte alls om dom.. de hade förmågan att när dottern bajsa så "explodera" det framåt istället för bakåt.

• Eleni

Va, dom är ju dyra? Till bebis finns bara pampers och libero (och huggies) men när barnet blir större finns många fler märken att välja bland. Bambo har blöjor för 59 kr för 60 st, men det är i en speciell affär vi handlar, vet inte om det är olika. Dom är svanenmärkta och bra blöjor till bra pris!

• garib

men bambo ar ej for nyfodda, billiga blojor ar euroshopper och lidl men de finns bara for lite storre ,ej nyfodda.

• Linastrumpan

Lidls egna märke är bra, ICAs egna är samma blöjor som libero men annat utseende och billigare.

• 4familjen

köper du på tex ica maxi så brukar dom alltid ha att du får ett paket libero/pampers för 99 kr om d använder ica kort, blir du dessutom medlem i libero/pampersklubben både du och din gubbe så får ni dubbelt med rabattkuponger hemskickade titt som tätt (brukar vara 20-30kr rabatt för ett paket och 50kr för två paket)

köper ni två paket libero då så kostar dom bara 75kr/st.

första blöjorna barnen använder är ju faktiskt billiga, nu minns jag inte exakt antal men är det inte runt80-90 blöjor i första strl? 2 sådana paket räcker dygt en månad!

sen måsta man ju inte köpa up&go när dom blir större heller, för då är det mindre blöjor per paket!

• LillaFlingan

det finns massa olika blöjmärken..

dessvärre är pampers det ENDA som funkar för vår son..
    libero läckte.. icas och huggies får han som blåsor i stjärten av!!!! :/ och blir illröd!!
    vet inte varför...om de är för tjocka och för täta eller nåt...

du får helt enkelt prova dig fram,man kan köpa storpack..
    jag tycker inte det går åt såååå många blöjor ändå..

• Omorfia

Jag räknade på det där för ett år sen och kom fram till att det inte spelade så stor roll vilket märke vi köpte, årsbesparingen var nån hundralapp bara. Jag kollade de blöjor som fanns på vårt ICA Maxi (man sparar ju inget om man ska åka runt till olika kedjor och köpa olika saker) så vi köper de vi tycker är bäst, Pampers Baby Dry. På dagis använder de Libero och de tycker jag är lite "tjocka" jämfört med Pampers, och Huggies tyckte jag kändes som "papper" och inte mjuka som jag tycker blöjor ska vara.

• Mamma Åsna

Jag gillar coops egna blöjor! Billiga och miljömärkta..

• isvinter

De 3 första månaderna var det pampers som gällde, var helt klart bäst. Men när vi skulle byta upp en strl passade de inte alls. Lidls blöjor och libero kör vi med nu, bästa blöjorna för henne.

• nano

Vi kör euroshoper till dagis som vill ha knäppblöjor och hem köper vi de byxblöjor som är billigast för stunden. Har vi möjlighet att åka till Willys så köper vi där för de byxblöjorna blir absolut billigast. Men så har vi en dotter vars blöjor läckt ung 10 gånger under 2 år, hon kan ha ALLA märken

Tygblöjor kanske kan vara nåt ts? Vikblöjor går bra från start och funkar länge, tycker man det är jobbigt så finns det enklare varianter också

• Konungabarn
    Tack för alla förslag och åsikter!! {#lang_emotions_flower}
  • Burberry

Lidls

Att ha barn är inte mera jobbigt än man gör det!
  • Ruter7

Libero, Euroshopper och Lidls Toujours tycker jag är bäst. Bara vanliga sorten inte up&go. Libero är skönast :)  

• pixiewings

Vi har testat de flesta och de som är bäst är faktiskt Lidls (sen att de är billigast är ju ingen nackdel)
    Dock gillar vi inte deras "byxblöjor" så det får bli Libero där.

Sebastian 080301 ♥ BF 2010-06-27
  • gryning2

Willys är bra tycker jag, och billiga.
    ICA:s är också bra men släpper ifrån sig blåa geléklumpar i rumpan på sonen, som ser lite äckligt ut.
    Coops läcker för min son tyvärr, jag gillar annars att de är miljömärkta.
    Euroshoppers är för hårda och känns billiga.
    Pampers gillar jag egentligen bäst för att de är så tunna och smidiga, men dyra.
    Libero är lika bra som Pampers men tjockare och klumpigare, och dyra.

Svar på tråden Vilka blöjor är billigast men bra?