• Anna83GBG

nudlar till barn ?

nu menar jag sånna där billiga paket med nudlar med krydda.. som kostar 2-3 kr.
    Jag själv äter inte dessa men gjorde i ordning en påse snabbt för att själv äta något.. MEN barnen 1 o 3 år älskade dom..
    Är det någon som låter sina barn äta dessa nudlar till tex mellis om man äter grönsaker o dricker mjölk till tex. Anses det som ok mat? Jag själv har alltid sett nudlar som något som man endast äter i brist på annat.. :D

• Svar på tråden nudlar till barn ?
  • norgesessan

Om man struntar i fett/kryddpåsarna kan man nog servera nudlarna i sig..
    Har dock för mig att det är en massa fett i själva nudlarna med...(Inte direkt bra fett..)
    Smaka har mina gjort, men inte ersätt en måltid..

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Bedhead

Mina barn har alltid älskat snabbnudlar. En teori är att det beror på att det är den enda mat man kan svälja och dra upp igen. Jag brukar krydda med en liten del av kryddpåsen.

• Anna83GBG

jag är inte så insatt men nudlarna är ju enkla att göra.. men om man köper sånna större pack med hmm äggnudlar heter det nog.. alltså typ som pasta paketen... är dom mycke dyrare? Är dom lika "dåliga" som "portions" nudlarna?
    Alltså att det tar tid att gör det spelar ingen roll.

• Daggdroppen

Min son på snart 4 år äter snabbnudlar ifall vi t.ex. kommer hem från stan och snabbt behöver mat. Det blir inte ofta men han älskar det! Kryddar med en pytteliten del av kryddorna och så äter han kall knackkorv till. Jepps, det är hans absoluta favoritmat!

Men som sagt, det är inte ofta han äter det.

• konkelbär

Klart de kan äta det. Som middag eller lunch skulle jag säga. Med lite wookade grönsaker till och något proteinrikt + färska grönsaker så har du ju en komplett måltid.

• MBert

Tänk på att kryddpåsen som hör till innehåller en massa konstiga tillsatser. Först och främst en massa salt, som små barn bör undvika, men framförallt smakförstärkare (som man inte bör ge till barn) och aromer.
    Så använd nudlarna men strunta i kryddpåsen och servera wokade grönsaker till istället.
    Äggnudlar man köper separat i butik är av bättre kvalitet.

• Marma

vi äter nudlar till lunch elle middag hyfsat ofta. köper storpack utan kryddor o fixar. Blir en bra måltid om man slänger i lite grönt o kankse nåt kött....har ätit det själv när jag var liten mycket o jag har växt upp normalt    jag brukar koka nudlar först o sen har dom i stekpannan så det blir som wok typ...brukar jämföra med stekt ris o ingen som går hungrig här inte.

• Anna83GBG

ja men va bra, ja kryddorna var ju inte så viktiga det är själva nudlarna jag vill åt. :P
    vad kostar de stora påsarna i jämnförelse me de små?

• MBert
    Anna83GBG skrev 2010-01-01 12:34:32 följande:
    ja men va bra, ja kryddorna var ju inte så viktiga det är själva nudlarna jag vill åt. :Pvad kostar de stora påsarna i jämnförelse me de små?
    Kolla på typ www.hemmalivs.se Jag tror inte det skiljer så mycket.
Svar på tråden nudlar till barn ?