• Anonym (vad händer?)

Farligt att hon ätit papper?

Min dotter på 7 månader har precis lyckats äta upp halva baksidan på tidningen vi föräldrar. Jag antar att det inte är nån större fara men jag tänkte mest bara höra om det är nåt speciellt man ska göra? Det är väl inte farligt om hon fått i sig papper? Jag förstår ju att det självklart inte är nyttigt eller nåt sånt men farligt kan det väl inte vara?

Kommer hon bli hård i magen eller jätte lös eller tror ni inte det kommer märkas alls?

• Svar på tråden Farligt att hon ätit papper?
  • The Black Lady

Jag hade ringt sjukvårdsupplysningen och rådfrågat om det är så mycket som en halv sida....

• LuMa

Jag har svårt att tro att det skulle vara farligt.
    Men visst, ring och fråga så kanske du känner dej lugnare sen.
    Sonen skulle ha kunnat användas som dokumentförstörare när han var liten, han var hopplös på att äta tidningar. Jag tröstade mej med att vår lokaltidning åtminstone är svanenmärkt så det ska väl va rätt giftfritt då.

• Anonym (vad händer?)

Jag känner mig väl inte överdrivet orolig men man funderar ju ändå. Jag vet inte om det var en halv sida riktigt. Det är ju en halv sida borta men sen låg det en hel del på golvet så riktigt allt tror jag inte hon fått i sig men säkert en hel del.

Dottern älskar tidningar, så fort hon får syn på en tidning så sätter hon sikte och kryper dit och börjar tugga.

• Anonym (vad händer?)

Kanske ska tillägga att hon inte direkt får äta på tidningarna, nu skedde det tyvärr en incident som gjorde att hon fanns under uppsikt. Jag är måttligt arg över situationen då jag inte hade nåt med situationen att göra. Jag kommer bara dit och får syn på att hon äter på en tidning och jag går i taket! Lämna inte ett barn utan uppsikt en lite längre stund. Nu va de inte överdrivet lång stund vad jag vet men hon hann ju med att få i sig en hel del. Åh jag är så arg just nu!

men men huvudsaken är att hon inte blir dålig av det =(

• The Black Lady
    Anonym (vad händer?) skrev 2010-01-01 10:28:22 följande:
    Kanske ska tillägga att hon inte direkt får äta på tidningarna, nu skedde det tyvärr en incident som gjorde att hon fanns under uppsikt. Jag är måttligt arg över situationen då jag inte hade nåt med situationen att göra. Jag kommer bara dit och får syn på att hon äter på en tidning och jag går i taket! Lämna inte ett barn utan uppsikt en lite längre stund. Nu va de inte överdrivet lång stund vad jag vet men hon hann ju med att få i sig en hel del. Åh jag är så arg just nu! men men huvudsaken är att hon inte blir dålig av det =(
    Men varför ringer du inte och rådfrågar sjukvårdsupplysningen??
  • Anonym (vad händer?)
    The Black Lady skrev 2010-01-01 10:33:48 följande:
    Men varför ringer du inte och rådfrågar sjukvårdsupplysningen??
    Ja det kanske vore det bästa. Jag tror inte det är så farligt men om inte annat kanske man kan få lite tips på vad man kan göra för att underlätta för magen om den börjar bråka.
  • Anonym (vad händer?)

Jag ringde sjukvårdsupplysningen men de va 10 min kö! Jag ringer nog lite senare. Men det är ingen annan som har nån teori eller kanske vart med om ungefär samma sak?

• nickefiki

Det kommer inte att hända något alls. Min unge käkade papper jämt o ständigt och det enda var att vissa delar kom ut osmälta.

• Anonym (vad händer?)

Nej jag tror inte nåt kommer hända, jag struntade i att ringa sjukvårdsrådgivningen. Det är så många andra som har saker att ringa om dit. Känns onödigt att ringa om en sån här sak. Tror nog dom flesta barn ätit papper mer eller mindre. Verkar vara väldigt gott iaf :)

• Bevabus

Blyet i tidningspapper är idag så pass ofarligt att till och med kaniner med sina otroligt känsliga magar kan äta det. Själv åt jag många hushållspappers-rullar när jag var liten och tog inte skada av det

Svar på tråden Farligt att hon ätit papper?