Har kört fast med hunden.
Har fått äran att ta över en 6 mån valp.
Hanne.
Genom snäll kille men finns säkert mer anledningar till övertagandet än att förra ägaren fått jobb.
Bla var jag och hämta hunden kl 3 på em och fanns inte ett fotspår i djupsnön utanför den oskottade gården.
Denna kille går jag verkligen bet på, han kan ha vart ut och blivit riktigt rastad och ställer sig och kissar där han är.
Kan ställa sig på sin bädd och kissa rakt ut.
Kissar när han busar, kissar när han äter osv.
Detta är det absolut största problemet.
Och efter att pratat med förra ägaren så ja han kissa i både soffor och sängar där.
Tack hade jag fått info så hade jag slängt på plastad frotte innan jag fick idiot skura min 2v gammla soffa. Men skit samma går att tvätta.
Det finns 2 gammla gaggiga hanhundar i familjen, dom struntar fullständigt i denna kille.
Just nu springer vi ut med han en gång i timmen oftare om vi busat.
Och bus finns det i mängder, han är som ett jet-plan, finns inget stopp när han väl får valp flygen.
Han dricker kontrolerat med vatten, dvs jag har under 2 dygn mätt hur mye vatten han får i skålen för att se om han dricker onormalt men han ligger på 1,5-2L per dygn. Fullt normalt.
På nätterna sover han äntligen, han hade grym nattskräck och ångest när det släktes ner men mellan 22.30-7.00 sover han och är torr.
Problem 2 som oxå måste jobbas akut med är hans tilltro till människan.
Har kört grunden, ni vet ryggen mot och noll ögonkontakt, låta hunden komma själv.
Men tilliten är noll och händer är livsfarliga dock är händer underbara tuggleksaker tydligen för hugger mer än gärna.
Kör med väldigt mycket "inkallning" och att aldrig ta tag i han när han springer osv så vida det inte är ett absolut måste. Annars byter vi det han stjäl mot godis.
Han är inte korkad, absolut inte utan snarare för smart för sitt eget bästa många gånger.
Drar fram köksstolar och serverar sig själv ur skåp om han nu kommer på det.
Han har aktivitets grejer, vi kör kurragömma inne osv
Allt för att trötta ut han psykiskt.
Även där behövs tips på saker som vi kan göra inne, ute är han för "Jakthund" för att få kontakt och inte så konstigt människan är mat men inget mer.
Han har vart här i 2v drygt och jag vet att det tar tid men lite respons borde ha kommit eller ja det har ju vart en del respons, nätterna och hans namnbyte.
Nä vi bytte inte namn av egen vilja, dels så fick vi inte hans namn när vi hämta han och när vi väl fick reda på det så sket han fullständigt i det namnet så av en ren slump sa barnet i familjen ett namn och han kom som ett skott, satt sig ner och gav tass.
Han har sedan dess lyssnat på det namnet så jag ska inte säga att responsen är noll, men som sagt kissandet och tilliten är ju det viktigaste att bygga upp och känns som det mest akuta problemet att attakera MEN hur???
Problemet är ju inte valpblåsa eller trots utan ja jag vet verkligen inte.
Nä jag är inte ngn roockie nu, och föredrar svar från personer som vet vad jag menar, det har inte med revir att göra pga 2 hanhundar, det har inte med bristande rastningar att göra och nej har nog inte med raserna att göra heller eftersom det inte finns ngn ras som har inbyggt kisseri inne Raserna är obetydliga öht det är en hund och hans personlighet är jobba jobba och inte släppa kontrollen för 5 öre (noppe finns inte en enda % BC i han)
Så.......... hur hjälper jag honom att funka och utvecklas?