Annah: jag är i vecka 21, så inte så långt gången. Havandeskapspenning fick jag förra gången, gick då en månad innan beräknad förlossning. Men man kan visst få det tidigast 60 dagar före beräknat datum.
Smilla: om jag anpassar min sjukskrivning efter min faktiska arbetsförmåga, så borde de tider/pass jag får funka tycker jag. Även om jag inte halverar min normala arbetstid med hälften per dag, så blir det ändå kortare arbetspass än normalt och pass där jag undviker tunga lyft. I mitt sjukintyg står det uttryckligen att jag inte får lyfta tungt, undvika långa arbetspass och att jag behöver vila mycket p.g.a. min tvillinggraviditet. Om jag får pass där jag inte behöver lyfta så tungt, utan det är mera att plocka och gå så borde jag orka, speciellt om det blir så att jag har vilodagar emellan. Ja, ja...jag får höra med handläggarn på måndag. Hon är schysst, så hoppas på att hon kan hjälpa mig att få igenom mina arbetstider. Nu kommer väl jag att jobba högst 6 timmar/pass, inklusive raster, men det lär inte bli så varje pass. Snarare blir det väl 4-5 timmar/pass...och då blir det ju i så gott som halva min normala arbetstid ändå.