• tisteln

Återinsätt Tales of Beatrix Potter på svt vid jul!!!

Detta är viktigt!!!!

Beatrix Potters sagovärld måste börja sändas på svt runt jul igen - det är en jultradition!!!

• Svar på tråden Återinsätt Tales of Beatrix Potter på svt vid jul!!!
  • Stårschan

Jag håller egentligen med, men funderar på att köpa filmen istället. Det blir enklare att lägga in den på en tid och dag som passar då (läs 14.00 den 23 december...)

Ge mig trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar.
  • Fiamedbarn

Ja den är helt fantastisk! Vi har kopierat filmen från biblioteket och håller traditionen levande genom att klä granen till filmen den 23;e varje år Här är ett smakprov:

">

Filmen heter "Sagovärld" eller "Tales of Beatrix Potter"

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn

Och ni som vill påverka SVT, varför inte skriva till dom? Det har jag gjort idag

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • norda72

Hej hopp!
    Det kan ha med rättigheter att göra att SVT inte visat filmen på mycket länge (jag har för mig att senast jag såg den var det julen 1989) men den kan ha visats senare eftersom jag jularna efter 1989 drabbades av depression eftersom jag då var myndig och inget barn längre. Då blev jag så ledsen och julglädjen försvann. Jag känner av det än som 43-åring.

Med vänliga hälsningar
    Pär Nordqvist, Bollnäs

PS. Årets jul blir den tredje jag firar i ensamhet sedan min mor flyttade till äldreboende 2013. DS.

• norda72
    Fiamedbarn skrev 2013-12-29 18:22:57 följande:

Och ni som vill påverka SVT, varför inte skriva till dom? Det har jag gjort idag

Och vad svarade de då?
Svar på tråden Återinsätt Tales of Beatrix Potter på svt vid jul!!!