Är 9 år för stor åldersskillnad?
Jag är 18 (blir 19) Och min pojkvän är 27 (blir 28). Jag får jämt klagomål från släktingar och andra om att det är för stor åldersskillnad. Vad tycker ni?
Jag är 18 (blir 19) Och min pojkvän är 27 (blir 28). Jag får jämt klagomål från släktingar och andra om att det är för stor åldersskillnad. Vad tycker ni?
Jag träffade min blivande make när jag var 19 (skulle fylla 20) och nu har vi varit ett par i nästan 15år, varav 6år som gifta
Jag röstade nej.
Men jag tycker i allmänhet stor ålderskillnad känns mer och mer ok ju äldre den yngsta inblandade är. 15 och 25 tycker jag t ex inte är ok, men 25 och 35 är helt ok och jag skulle aldrig ens reagera över 35 och 45.
18 och 27 är lite gränsfall i mina ögon. Jag förstår om släkten knorrar lite, men ni kan nog räkna med att de slutar med det om ert förhållande blir långvarigt.
En parentes: Jag tycker det var lite lustigt hur du skrev ut hur gamla ni båda ska bli, speciellt så här på årets första dag
9 år kan vara en stor skillnad och liten. beror på fall från fall. Men jag tycker att om man är under 20 och tsm med en 9 år äldre kille bör man nog ta sig en funderare... det finns bra killar och det finns dåliga.
Valet är i slutändan ditt och det viktigaste är att lyssna på sig själv; sina känslor och framför allt magkänslan :)
Träffade min sambo när jag var 20 och han 30. Inga konstigheter har vi någonsin stött på. Vi är ihop än idag, 10 år senare o har 2 barn.
Mitt svar.. Nej, jag tycker inte det är för stor åldersskillnad. Såvida det känns bra för er alltså!
Jag var 21 när jag blev ihop med en kille som skulle fylla 31. Idag nästan 12 år senare är vi gifta och har barn. Så jag tycker absolut inte det är för stor ålderskillnad mellan er.
Nej. Min man och jag var ungefär i er ålder då vi träffades. Ålder är bara en siffra. Om ni tycker att det funkar, kör på.
I den åldern; ja.
Men runt 25 o killen är 9 år äldre, näe då reagerar jag inte.
Jag träffade min man när jag var 18år. 2mån efter vi träffades så fyllde jag 19år. Han hade fyllt 30år. Nu är jag 21år och han 32år. Så det är 11år mellan oss, inget konstigt med det, vi är dessutom gifta nu och försöker få barn (Jag har en 4åring sedan innan)!
Så nej, 9år emellan är ingenting eftersom att du är över 18år.
Nej tycker jag inte. Mina killar har alltid varit äldre än mig, har aldrig fungerat annars mognadsmässigt. När jag var 17 var jag ihop med en som var 28, vi skulle även ah förlovat oss, tyvärr fick han inte stanna här på jorden. men ja även killarna efter det har varit minst 5 år äldre än mig.