5 veckors bebis, svårt att komma till ro samt somna?!
Hej! Jag skulle behöva lite råd eller utbyte av erfarenhet. Vi har 2 barn, en tjej som är 4,5 år och så har vi precis fått en till som är 5 veckor, och Maya..som är 5 veckor har jätte svårt att komma till ro och att somna.
Hon brukar oftast somna mellan 23,30-02,30, ( och vaknar då med ca 2 timmars mellanrum)
och hon sover knappt något på heela eftermiddagen och kvällen, och om hon somnar till vaknar hon oftast efter 5-10 min och hon gnäller och gnäller,
om vi lägger ner henne börjar hon skrika och gnälla inom 1 min, sover hon själv i sängen vaknar hon nästan direkt,
Hon har även magknip och gaser i magen och vi har provat minifom och semper magdroppar utan större resultat,
Vi har även provat att ge henne lite ersättning på kvällen då jag har hört att många bebisar sover bättre då pga större mättnads känsla, men icke,
Nu vet jag inte vad jag ska göra längre, eller finns det ens något att göra? Är det någon som känner igen sig?Går det över och i så fall när? Det känns som så här små barn ska sova mer,eller?
Våran stora tjej var INTE så här krävande, så det är därför jag behöver lite råd;)
Tack på förhand,och ursäkta att det blev lite långt.